۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۳:۰۷
کد خبرنگار: 2107
کد خبر: 84750226
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بارش‌های رگباری و پراکنده کردستان را فرا می‌گیرد

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۳:۰۷
کد خبر: 84750226
بارش‌های رگباری و پراکنده کردستان را فرا می‌گیرد

سنندج- ایرنا- رییس اداره پیش بینی هواشناسی کردستان گفت: از بعدازظهر امروز تا اواخر وقت فردا شرایط برای بارش‌های رگباری و پراکنده بهاری در سطح استان فراهم است و مقدار بارش‌ها در روز جمعه بیشتر پیش بینی می‌شود.

نشمیل احمدیانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بارش‌ها امروز از شدت کمی برخوردار است اما در روز جمعه فراگیرتر شده و مقدار آن برای نواحی شمالی و شرقی استان بیشتر برآورد می‌شود.

وی افزود: این بارش‌ها به صورت نقطه‌ای بوده و در توابع شهرستان‌های بیجار، دیواندره، شرق سقز و شمال قروه بیشتر پیش بینی می‌شود که ممکن است آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها را نیز به صورت موقت در پی داشته باشد.

رییس اداره پیش بینی هواشناسی کردستان با اشاره به اینکه در بعدازظهر امروز شرایط برای شکل گیری گرد و غبار در کشور عراق و انتقال آن به استان و کاهش کیفیت هوا وجود دارد، ادامه داد: وزش باد نیز طی امروز و فردا در استان شدید است که سبب خیزش گرد و غبار محلی می‌شود.

وی اضافه کرد: دمای هوای استان تا فردا تغییرات محسوسی ندارد اما از روز شنبه روند افزایشی خواهد داشت.

احمدیانی یادآور شد: در شبانه روز گذشته روستای سراب شهرک دهگلان با دمای منفی ۲ درجه سردترین و روستای سلین در سروآباد با دمای ۲۹ درجه سانتی گراد گرمترین نقاط استان بودند دمای شهر سنندج مرکز استان هم بین ۶ و ۲۵ درجه سانتی گراد گزارش شد.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha