۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۹:۴۶
کد خبرنگار: 1014
کد خبر: 84745503
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معاون بنیاد ملی نخبگان: جذب دانش آموختگان برتر در دستور کار قرار گرفته است

کرج- ایرنا- معاون آینده‌سازان بنیاد ملی نخبگان کشور گفت: در سال جدید با توجه به شعار سال و موضوعیت جذب بیش از گذشته، مساله جذب و به کارگیری افراد با استعداد، آینده سازان و دانش آموختگان برتر و افراد دارای تخصص‌های ویژه در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش  ایرنا، سید محمدصادق موحد عصر یکشنبه در همایش نقش نخبگان جوان در گام دوم انقلاب اسلامی که با همت بنیاد نخبگان استان البرز در پردیس کرج دانشگاه خوارزمی برگزار شد، افزود: جایگاه و تبیین جایگاه نظام نخبگانی و اجتماع نخبگانی به طور مشخص از واژگانی هستند که خیلی دقیق در سند راهبردی کشور در امور نخبگان به آن پرداخته شده است.

وی با بیان اینکه وقتی به بیانیه گام دوم انقلاب توجه می شود به مولفه های مختلفی اشاره شده که یکی از آن ها توجه به منابع انسانی متخصص جوان و دلبسته کشور است، اظهار داشت: جوانان منابعی هستند که با تبلور مولفه هایی همچون مولفه های اثرگذاری، پایه نخبگانی مثل خلاقیت، رهبری، حل مساله و همدلی اجتماعی عزم خود را جزم کرده اند تا این مسیری که در پیش داریم برای رسیدن به جامعه شایسته است.

معاون بنیاد ملی نخبگان اظهار داشت: از مهمترین وظایف نظام نخبگانی، اتخاذ تدابیری است تا به صورت پویا و فعال افراد توانمند و دارای استعداد ذاتی و دارای هوش نهفته را شناسایی کرده و شرایطی فراهم کند تا افراد مختلف در موقعیت های یادگیری قرار گیرند که بیشتر در دوران دبستان و اوان کودکی باید شکل گیرد.

وی ادامه داد: در کنار این برنامه های شناسایی، نظام نخبگانی وظیفه دارد زمینه را برای توانمندسازی و اثرگذاری افراد شایسته فراهم کند و این افراد وقتی به مرحله اثرگذاری رسیدند از آن ها تکریم کرده و آنها را به عنوان الگوهای موفق به دیگر بخش های جامعه معرفی کند.

معاون بنیاد ملی نخبگان اضافه کرد: این افراد دارای یک نعمت خدادادی هستند که همان استعداد است که هر چه بیشتر باشد تعهدشان نسبت به آینده جامعه بیشتر است.

وی گفت: در فرازی از بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری به مقوله علم و دانش و فناوری اشاره می کنند که منظور از علم، علمی است که مبدا و هدف نهایی از آن جدا نشده باشد و ما را به شناخت جهان خلقت راهنمایی می کند.

موحد تصریح کرد: بنیاد ملی نخبگان برای افزایش اثرگذاری و دغدغه مندی جامعه مخاطب برنامه های عملیاتی را طراحی کرده و سعی در استفاده از ظرفیت هایش دارد تا ارتباط تعاملی بین جامعه مخاطب به خصوص دانشجویان و دانش آموختگان و اساتید خبره با نیازهای جامعه و صنعت برقرار کند که بخشی از برنامه بنیادهای نخبگانی سراسر کشور است.

در این همایش از سرآمدان استان البرز تجلیل شد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha