۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۹:۰۰
کد خبرنگار: 2108
کد خبر: 84745453
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۰ روستای بانه کمتر از نرم کلاس گذاری دانش آموز دارند

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۹:۰۰
کد خبر: 84745453
 ۵۰ روستای بانه کمتر از نرم کلاس گذاری دانش آموز دارند

سنندج- ایرنا- رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان بانه گفت: در ۵۰ روستای شهرستان بانه که کمتر از نرم برگزاری کلاس دانش آموز دارند آموزش همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اقبال صالحی روز یکشنبه در مراسم تجلیل از معلمان شهرستان بانه به مناسبت هفته معلم اظهار داشت: در شهرستان بانه ۲ هزار معلم و نیروی انسانی متعهد، امر خطیر تعلیم و تربیت دانش آموزان را برعهده دارند که با تلاش این مجموعه سال گذشته داوطلبان کنکور در آزمون سراسری ۱۸ رتبه برتر را کسب و در بیش از ۱۳۰ رشته برتر کشور قبول شدند.

وی با بیان اینکه معلمین شهرستان بانه به لحاظ تولید محتوای آموزشی بالاترین عملکرد را در استان داشتند، اضافه کرد: تولید آموزشی در دوران کرونا باعث شده آموزش و تحصیل سرپا بماند و ۳۳ درصد تولید محتوای آموزشی استان در بانه تولید شد.

صالحی گفت: ۱۵ دانش آموز شهرستان بانه به المپیاد ریاضی راه یافتند و سال گذشته دانش آموزان بانه مدال نقره المپیاد علمی کسب کردند.

وی اظهار داشت: ۴۶ درصد دانش آموزان متوسطه دوم در رشته های کار و دانش و فنی و حرفه ای تحصیل می کنند که در این زمینه بانه در کردستان پیشتاز است.

رییس آموزش و پرورش شهرستان بانه با اشاره به اینکه معلمین بانه ۳۳ رتبه برتر استانی را در زمینه های مختلف کسب کردند ادامه داد: معلمین در زمینه طراحی سوالات امتحانی، آموزش های آنلاین و دانش افزایی، جشنواره نوجوانان سالم در حوزه پرورشی ۳۳ رتبه برتر استانی را کسب کردند.

وی اظهار داشت: عملیات اجرایی ۱۹ پروژه عمرانی و آموزشی شهری و روستای در حال انجام است که تعدادی از پروژه ها بیش از ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و هفته گذشته عملیات اجرایی پنج پروژه ورزشی در نیز در قالب طرح شهید سلیمانی آغاز شد.  

وی با بیان اینکه معلمین موتور محرکه توسعه جامعه هستند افزود: معلمین در دوران اپیدمی کرونا نقش خود را به خوبی ایفا کردند و چرخه آموزش را به فضای مجازی هدایت کردند و با تلاش و تجربه اجازه ندادند که آموزش و پرورش متوقف شود.

صالحی گفت: معلمی یکی از شون الهی و از حسنات نظام آفرینش است و پیامبران اولین معلمان انسانها بودند و اکنون معلمین قدم در جای پای پیامبران گذاشتند و شان و منزلت معلمین بسیار بالا است.

وی با بیان اینکه معلمین افسران سپاه پیشرفت کشور هستند، اضافه کرد: اگر جامعه ای بخواهد قدم در راه توسعه بگذارد باید به تعلیم و تربیت جامعه با دیدی متفاوت بنگرد و به شان و منزلت معلمین توجه ویژه ای داشته باشند.

 ۵۰ روستای بانه کمتر از نرم کلاس گذاری دانش آموز دارند

ضرورت برگزاری همایش و سمینارهای آموزشی و علمی

یکی از معلمان شهرستان بانه نیز گفت: شهرستان بانه از ظرفیت های بسیار خوبی به لحاظ علمی برخوردار است که باید این ظرفیت ها با برگزاری همایش ها و سمینارهای علمی و آموزشی در کشور معرفی و شناخته شود.

سامان صالحیان با بیان اینکه شهرستان بانه با کمبود شدید نیروی انسانی دست و پنجه نرم می کند افزود: برگزاری همایش ها و سمینارها منجر به توسعه نیروی انسانی در شهرستان می شود.

وی اظهار داشت: معلمانی که از مبادی مختلف وارد آموزش و پرورش می شوند نیاز به آموزش دارند که نهادهای متولی باید به این امر توجه داشته باشند و زمینه را برای تعلم و تربیت این معلم فراهم کنند.

صالحیان ادامه داد: باید از ظرفیت معلمان در اتاق های فکر استفاده شود چراکه معلمین بهترین ظرفیت برای اتاق فکرها هستند.

در شهرستان مرزی بانه ۳۶ هزار دانش آموز در یک هزار و ۲۷۴ کلاس درس و ۳۴۷ آموزشگاه فعال در مقاطع مختلف تحصیل می کنند.

شهرستان مرزی بانه با ۱۵۸ نفر در ۲۷۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha