۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۸:۴۹
کد خبر: 84743213
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سران آمریکا و کانادا بر تداوم حمایت‌های امنیتی از اوکراین تاکید کردند

تهران- ایرنا- رئیس‌جمهوری آمریکا و نخست‌وزیر کانادا در تماس تلفنی درخصوص تحولات جاری در اوکراین، بر ضرورت ادامه کمک های امنیتی به این کشور در برابر روسیه تاکید کردند.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد که جو بایدن و جاستین ترودو بر لزوم تعهد دو کشور درباره قرار دادن روسیه در جایگاه پاسخگویی به دلیل حمله به اوکراین گفت و گو کردند.

در ادامه این بیانیه آمده است: رئیس‌جمهوری آمریکا و نخست‌وزیر  کانادا همچنین در مورد  اقدامات برای مهیا کردن کمک‌های امنیتی به اوکراین رایزنی کردند.

بایدن و ترودو در ادامه درباره حضورشان در اجلاس آتی کشورهای قاره آمریکا در شهر لس‌آنجلس گفتگو کردند.

بایدن و ترودو در حالی بر تداوم تعهدشان نسبت به انتقال کمک های نظامی به اوکراین تاکید کردند که جو بایدن عصر روز گذشته بسته کمک امنیتی جدیدی به اوکراین را اعلام کرد که شامل مهمات توپخانه‌، رادارها و سایر تجهیزات اضافی می‌شود.

 مقامات آمریکایی پیش از این جداگانه اعلام کرده بودند که ارزش این بسته نظامی برای اوکراین ۱۵۰ میلیون دلار است.

بایدن در بیانیه خود ارزش این بسته امنیتی را مشخص نکرد اما  افزود که دولتش تقریباً از تمام منابع مالی در اختیار خود برای کمک به اوکراین استفاده کرده و از کنگره خواست بسته کمکی پیشنهادی ۳۳ میلیارد دلاری خود  برای اوکراین را  تصویب کند.

یک مقام کاخ سفید اعلام کرد که آخرین بسته برای تجهیزاتی به ارزش ۱۵۰ میلیون دلار شامل ۲۵ هزار  گلوله توپ ۱۵۵ میلی متری، رادارهای ضد توپخانه، تجهیزات پارازیت و  میدانی و قطعات یدکی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha