۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۹:۳۳
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 84740526
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه سنندج: تفاوت اعلام عید فطر در کشورهای اسلامی نشانه اختلاف بین مسلمانان نیست

سنندج- ایرنا- امام جمعه سنندج گفت: اختلاف رویت ماه شوال در کشورهای اسلامی و اعلام روز عید فطر، نشان دهنده وجود اختلاف بین مسلمانان نیست بلکه به عظمت دین اسلام و وسعت سرزمین‌های اسلامی برمی‌گردد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا فایق رستمی روز سه‌شنبه در خطبه‌های نماز عید فطر در مسجد جامع سنندج اظهار داشت: طبق شریعت اسلام، در هر اقلیم، رویت ماه نو تفاوت دارد و اعلام عید فطر، اختلافی جزیی شرعی است و بیانگر اختلاف بین مسلمانان نیست بلکه به محکم‌تر شدن دین اسلام منجر می‌شود.

وی شرط اعلام عید فطر را رویت ماه شوال عنوان و اضافه کرد: همه باید تابع اعلام رسمی عید فطر از جانب ستاد استهلال باشیم تا شاهد تفرقه و برگزاری چندگانه نماز عید فطر در روزهای مختلف در استان نباشیم.

امام جمعه سنندج به دسیسه‌های دشمن برای ایجاد اختلاف بین امت اسلامی اشاره کرد و گفت: شایسته نیست در شهری مانند سنندج، سه روز نماز عید فطر اقامه شود و نباید به صرف اعلام حلول ماه شوال در کشورهای دیگر اسلامی، خودسرانه اقدام به برگزاری نماز عید فطر کرد.

ماموستا رستمی بر لزوم حفظ اتحاد بین مسلمانان در همه برهه ها تاکید کرد و افزود: امروز در شرایطی قرار داریم که بیش از هر زمان دیگری به انسجام نیاز داریم، چراکه دشمنان به ویژه رژیم صهیونیستی دائم به دنبال ایجاد تفرقه بین امت اسلامی است.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها خواستار کمک به فقرا و نیازمندان و پرداخت به موقع فطریه شد و ادامه داد: طبق شورای عالی افتای کردستان، فطریه هر فرد ۳۰۰ هزار ریال است و تا غروب روز عید امکان پرداخت این فریضه وجود دارد.

نماز عید فطر در فقه شافعی (اهل سنت) ۲ رکعت است و در آن ۱۲ تکبیر گفته می‌شود؛ هفت تکبیر در رکعت اول بعد از تکبیره الإحرام و قبل از قرائت فاتحه و پنج تکبیر در رکعت دوم قبل از قرائت فاتحه ادا می‌شود.

بعد از ادای نماز عید، امام جماعت خطبه‌ها را قرائت می‌کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha