۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۴:۳۴
کد خبر: 84737447
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شوراهای اسلامی نباید درگیر بوروکراسی اداری شوند

اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: شوراهای اسلامی برای ارایه خدمات مطلوب به مردم نباید درگیر بوروکراسی اداری شوند و دستگاه‌های اجرایی باید مسائل مربوط به این نهاد را در اسرع وقت رسیدگی کنند.

«فرزاد مخلص الائمه» روز شنبه در گردهمایی شوراهای اسلامی روستایی استان مرکزی گفت: شوراهای اسلامی نباید برای کمک به رفع مطالبات مردم درگیر بوروکراسی اداری شوند و موانع پیش پای این نهاد در بخش‌های اداری رفع شود.

وی اظهار داشت: اعضای شوارهای اسلامی شهر و روستا همکاران وزارت کشور هستند و نباید برای کمک به این افراد از هیچ کوششی دریغ کرد.

مخلص الائمه افزود: اعضای شوراهای اسلامی را نزدیکترین عضو همکار با دولت به ویژه وزارت کشور می‌دانیم و سطح همکاری تنگاتنگی با شوراها وجود دارد.

وی اظهار داشت: اعضای شوراهای اسلامی ارتباط نزدیکی با مردم دارند و می‌توانند مشکلات مردم را شناسایی و رفع کنند و این شوراها ابزار و امکان پُرقدرتی در اختیار دولت هستند که باید از این ظرفیت به خوبی استفاده شود.

استاندار مرکزی گفت: شوراها می‌توانند در شناسایی مشکلات و مسایل مردم جامعه به وزارت کشور و مسئولان کمک کنند که باید با هم افزایی و همگرایی از این مجموعه استفاده شود.

وی در ادامه بیان داشت: ۹۰ هزار طرح نیمه کاره در کشور وجود دارد که برخی از آنها ۲۰ تا ۳۵ سال از آغاز عملیات اجرایی آنها می‌گذرد و هنوز ناتمام مانده‌اند.

مخلص الائمه افزود: برخی از طرح های نیمه تمام در کشور به نماد ناکارآمدی در نظام و کشور تبدیل شده است و برای تکمیل این طرح ها باید ۳۰ سال اعتبارات کشور را به آنها اختصاص داد.  

وی اظهار داشت: دولت سیزدهم در حالی آغاز به کار کرد که تورم بالا، رشد اقتصادی کم و نرخ بیکاری بالا بود و برای رسیدن به اهداف و رفع مشکلات باید اولویت بندی صورت گیرد.

استاندار مرکزی با یادآوری سند تحول دولت گفت: این سند در ۲۴۴ صفحه تدوین و در آن ۱۳۴ چالش کشور شناسایی شده و ۲۸۸ عامل موجود چالش گفته شده است.

مخلص الائمه افزود: این سند با ۴۰۰ راهبرد در تاریخ برنامه‌ریزی کشور بی سابقه است که با یکهزار و ۲۳ اقدام در سه بازه زمانی باید اجرایی می‌شود.

نهم اردیبهشت ماه به عنوان روز ملی شوراها نامگذاری شده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha