۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۴:۱۶
کد خبر: 84732879
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

انگلیس خواستار افزایش حمایت‌های غرب از اوکراین شد

۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۴:۱۶
کد خبر: 84732879
انگلیس خواستار افزایش حمایت‌های غرب از اوکراین شد

تهران-ایرنا- لیز تراس وزیر خارجه انگلیس در اظهاراتی از کشورهایی که مخالف تهاجم روسیه به اوکراین هستند خواست حمایت‌های خود را از اوکراین دو برابر کنند.

به گزارش ایرنا از "رویترز" در متن سخنرانی تراس که پیش از انتشار رسمی در روز چهارشنبه، بخشی‌هایی از آن در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته است، وی از کشورهای غربی می‌خواهد ارسال تسلیحات سنگین نظامی از جمله تانک و هواپیما را به اوکراین افزایش دهند. 

تراس ادعا کرد: اگر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه موفق شود، رنج و عواقب وحشتناک بیشتر در سراسر اروپا و جهان ایجاد خواهد شد. ما دیگر هرگز احساس امنیت نخواهیم کرد. بنابراین ما باید برای مدت طولانی (این جنگ) آماده باشیم و حمایت خود را از اوکراین دو برابر کنیم.

وی ادامه داد: ما باید سلاح‌های سنگین، تانک‌ و هواپیما به اوکراین بدهیم و موجودی‌های خود را به دقت بررسی کرده و تولید خود را افزایش دهیم. ما باید همه این اقدامات را انجام دهیم. 

به گزارش ایرنا،  بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس در گفت وگوی روز یکشنبه خود با ولودیمیر زلنسکی تایید کرد که کشورش تسلیحات تازه‌ای برای حمایت از دفاع اوکراین در برابر تهاجم روسیه فراهم خواهد کرد. 

براساس بیانیه دفتر نخست وزیری انگلیس، جانسون گفت که لندن کمک‌های نظامی دفاعی بیشتری از جمله وسایل نقلیه تحرک محافظت شده، هواپیماهای بدون سرنشین و سلاح‌های ضد تانک ارائه می‌کند. 

انگلیس ۱۲۰ خودروی زرهی از جمله «ماستیف» را که می‌تواند برای شناسایی یا گشت زنی مورد استفاده قرار بگیرد، در اختیار اوکراین قرار داده است. 

نزدیک به ۲ ماه از آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین می‌گذرد؛ سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین‌المللی علیه روسیه در حال افزایش است. 

تنش‌های مرزی میان روسیه و اوکراین به تازگی به دنبال افزایش تحرکات نظامی مسکو در حالی با فشار و نفوذ غرب تشدید شده که کاخ کرملین بارها اعلام کرده است که این فعالیت‌ها در مسیر تامین امنیت ملی روسیه و در خاک این کشور بوده و تهدیدی برای هیچ کشوری محسوب نمی‌شود. 

این درحالیست که انگلیس از زمان آغاز جنگ اوکراین، به بازیگر فعالی در عرصه این نبرد تبدیل شده و با اتخاذ مواضع ضد روسی، ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی و اعمال تحریم‌ علیه روسیه به تنش‌ و درگیری‌ها دامن زده است. 

نخست وزیر انگلیس هفته پیش در اظهار نظری بحث برانگیز به قدرت نظامی برتر روسیه در جنگ اوکراین بیان کرد که پیروزی این کشور یک احتمال واقعی بشمار می‌رود. این درحالیست که گفته می‌شود انگلیس کار آموزش نیروهای اوکراینی در خاک این کشور را آغاز کرده است. 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha