کمیسیون چندمیلیون‌دلاری پیکه و رییس فدراسیون فوتبال اسپانیا از انتقال سوپرکاپ به عربستان

تهران- ایرنا- رییس فدراسیون فوتبال اسپانیا و مدافع تیم بارسلونا بابت نقش‌آفرینی در انتقال مسابقات سوپرکاپ اسپانیا به عربستان سعودی، چند میلیون دلار کمیسیون دریافت کرده‌اند.

به گزارش ایرنا، سوپرکاپ فوتبال اسپانیا در سال‌های اخیر با شیوه جدید و با حضور سه تیم برتر لالیگا و قهرمان جام حذفی برگزار می‌شود. این رقابت‌ها در این سال‌ها در خاک عربستان سعودی برگزار شده اما حالا یک رسانه اسپانیایی، درباره قرارداد انتقال این رقابت‌ها به عربستان افشاگری کرده است.

بر اساس اسنادی که در اختیار روزنامه «ال کنفیدنسال» رسیده است، رییس فدراسیون فوتبال اسپانیا مقامات عربستان را تحت فشار گذاشته که مبلغی تا ۲۴ میلیون یورو به «جرارد پیکه» بپردازند و سپس تلاش کنند که نقش این بازیکن در انتقال این رقابت‌ها را نیز مخفی کنند.

ابتدا در سال ۲۰۱۹ بود که چند منبع خبری فاش کردند که شرکت «کاسموس» که به پیکه تعلق دارد بابت انتقال سوپرکاپ، به ازای هر فصل چهار میلیون یورو کمیسیون دریافت می‌کند. پیکه و شرکت او در این میان نقش رابط و هماهنگ‌کننده داشتند.

در یکی از فایل‌های صوتی لو رفته از مکالمات میان پیکه و « لوئیس روبیالس» پس از قطعی‌شدن قرارداد، رییس فدراسیون فوتبال اسپانیا به مدافع بارسلونا می‌گوید: «جری، آفرین. منظورم به بازی خوب و گل دیروزت نیست. منظورم قراردادی است که با عربستان بستی. در آغوش می‌گیرمت و بابت همه‌چیز ممنونم. هر وقت کمک خواستی روی من حساب کن. البته منهای برخی چیزهای کوچک که بهتر است به من نیاز نداشته باشی (خنده). زنده‌باد. مراقب خودت باش رفیق.»

در مذاکرات پیکه و روبیالس، پیکه گفته است که رئال مادرید به رقمی پایین‌تر از هشت میلیون یورو برای رفتن به عربستان و انجام بازی سوپرجام رضایت نمی‌دهد.

در یک فایل صوتی دیگر، پیکه می‌گوید: «روبی ببین، اگر مسئله پول است، رئال مادرید با دریافت هشت میلیون یورو حاضر است به عربستان برود. اگر هشت میلیون به مادرید و هشت میلیون به بارسلونا و به سایر تیم‌ها هم ۲ و یک میلیون یورو بدهیم، جمع آن می‌شود ۱۹ میلیون یورو و سود شما و فدراسیون ۶ میلیون یورو می‌شود.   بازهم عربستانی‌ها را تحت فشار می‌گذاریم، شاید پول بیشتری بگیریم. به آنها می‌گوییم که اگر این پول را ندهید، رئال مادرید به آنجا نمی‌رود. باید تلاش کنیم که بیشتر پول دربیاوریم.»

کنفدینسیال در بخشی دیگر از گزارش خود فاش کرده که قبل از مذاکره با عربستان در اواخر سال ۲۰۱۸، رییس فدراسیون فوتبال اسپانیا و پیکه برنامه داشتند که سوپرجام را در ورزشگاه نیوکمپ برگزار کنند و حتی با یکدیگر درباره اینکه چطور رئال مادرید را راضی کنند که در ورزشگاه رقیب دیرینه‌اش بازی کند، صحبت‌هایی داشته‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha