بنیاد مسکن بیش از ۱۴ هزار واحد در شهرهای خراسان رضوی ساخته است

مشهد- ایرنا- معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی گفت: این بنیاد از ابتدای تاسیس خود در سال ۱۳۵۸ تاکنون ۱۴ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی در شهرهای استان را به صورت مستقل و جدا از طرحهای دولت ساخته و به متقاضیان واگذار کرده است.

حسین بهروانفر روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این واحدها پس از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی به متقاضیان در بازه زمانی حدود ۱۸ ماه تا دو سال واگذار می شود.

وی با تاکید بر اینکه بنیاد مسکن خراسان رضوی هیچ واحد مسکونی فاقد متقاضی ندارد، گفت: سهمیه این بنیاد از طرح مسکن در استان ۲۰ هزار واحد در ۵۷ شهر بوده که ساخت تمام واحدها به پایان رسیده و به متقاضیان واگذار شده است.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی گفت: مشارکت این نهاد در طرح نهضت ملی مسکن نیز ساخت واحد در ۸۷ شهر زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت استان است که تاکنون ۱۱۷ هزار و ۴۶۴ نفر برای دریافت مسکن ثبت نام کرده که از این تعداد ۱۱ هزار و ۸۰۴ نفر انصراف داده و تقاضای ۴۹ هزار و ۸۳۹ نفر رد شده است، پرونده۱۰ هزار و ۳۷۰ نفر متقاضی نیز به دلیل رفع نقص مدارک در زمان مقرر، از این طرح حذف می شود.

بهروانفر اظهار داشت: در مجموع مدارک ۱۴ هزار و ۸۳۶ نفر از ثبت نام شدگان در طرح نهضت ملی مسکن مورد تایید نهایی قرار گرفته که از این تعداد چهار هزار و ۳۵۷ نفر در بانک مسکن حساب باز کرده که از این  تعداد سه هزار و ۴۳۱ نفر در ۲۶ شهر واریز وجه به مبلغ ۴۰ میلیون تومان را انجام داده اند.

وی بیان کرد: هم اینک عملیات اجرایی ساخت ۲ هزار و ۳۰۹ واحد مسکونی از مجموع واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن سهمیه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی در ۲۳ شهر آغاز شده است که پیشرفت اجرایی آن ۱۳ درصد است.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی گفت: زمین کلیه واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن توسط این بنیاد تامین شده است که از محل زمین های اجاره ۹۹ ساله دولت است و خانه ها نیز یا به صورت "گروه ساخت" یا مستقیما توسط بنیاد مسکن ساخته می شود.

وی اظهار داشت: هم اینک بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی به صورت مستقل از طرحهای دولت، چهار هزار و ۳۵۲ واحد مسکونی را در دست طراحی و دو هزار و ۸۴۵ واحد را در هشت شهر استان در دست ساخت دارد که این واحدها عمدتا در مشهد است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha