یک میلیون قطعه زمین برای مسکن روستایی از محدوده شهری الحاق شد

مشهد-ایرنا- معاون پشتیبانی و مدیریت منابع انسانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: یک میلیون قطعه زمین از طریق الحاق محدوده شهری به روستاها برای ساخت مسکن روستایی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در حال آماده سازی است.

به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی، علیرضا فلاحی روز پنجشنبه در مراسم تودیع و معارفه معاون پشتیبانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان افزود: در پی ارتباطات خوبی که بین بنیاد مسکن و وزارت راه و شهرسازی بوجود آمده است، برای نخستین بار الحاق زمین‌های محدوده شهرها به روستاها شکل گرفت.

وی بیان کرد: از این رو با توجه به تعهداتی که دولت مبنی بر ساخت چهار میلیون واحد مسکونی در چهار سال برای ساکنین شهر و روستا دارد، در حال حاضر یک میلیون قطعه زمین در حال آماده سازی است که کار بیش از ۶۵۰ هزار قطعه از آن انجام شده است و مابقی ظرف چند ماه آینده انجام می شود.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیان کرد: در دوره جدید ریاست بنیاد مسکن، اختصاص تسهیلات و سهمیه وام‌های سالانه در بخش نوسازی مسکن روستایی که از سال ۱۳۸۴ به اجرا درآمده ، از ۲۰۰ هزار واحد در سال به ۳۵۰ هزار واحد افزایش یافته است.

تامین زمین برای ۵۰ هزار واحد مسکونی ویژه محرومان

وی ماموریت دیگر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را مربوط به حوزه مسکن محرومین دانست و افزود: با توجه به اینکه سازمان ملی زمین و مسکن، بخشنامه ای در سالهای گذشته ابلاغ کرد که در ساخت مسکن محرومان محدودیتهایی برای بنیاد ایجاد نموده بود، آن دستورالعمل منحل و مقرر شد زمین ۵۰ هزار واحد مسکونی برای محرومین تامین شود، این سهمیه در سال جاری به ۱۷ هزار واحد رسیده است.

فلاحی مساله مهم دیگر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را مسکن شهری ذکر و بیان کرد: میانگین سالانه تولید مسکن شهری توسط بنیاد مسکن در کشور سه هزار واحد بود که امسال با تفاهم نامه ای که منعقد شده، این تعداد به ۳۰ هزار واحد رسیده است.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: بیش از ۷۰ درصد از واحدهای مسکونی روستایی با کمک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در یک برنامه مشخص سنددار شده اند و مشکل سند واحدهای باقیمانده نیز برطرف خواهد شد.

در این مراسم که در محل سالن اجتماعات اداره کل بنیاد مسکن خراسان رضوی برگزار شد، از خدمات «داریوش آدینه» معاون پیشین پشتیبانی بنیاد مسکن خراسان رضوی قدردانی و «حمید کبیری» به عنوان معاون پشتیبانی جدید بنیاد مسکن این استان معرفی شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha