۲۳ فروردین ۱۴۰۱، ۱۰:۱۲
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 84713264
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ورود آب به سدهای خراسان شمالی ۳۱ درصد کاهش یافت

۲۳ فروردین ۱۴۰۱، ۱۰:۱۲
کد خبر: 84713264
ورود آب به سدهای خراسان شمالی ۳۱ درصد کاهش یافت

بجنورد-ایرنا- معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی گفت: ورود آب به مخازن سدهای استان در هفت ماه سال آبی جاری ۳۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش دارد که به همین علت وضعیت سدها بحرانی است.

مهندس وحید واسطه روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ورود آب به مخازن سدهای این استان از مهرماه امسال تاکنون ۳۶ میلیون مترمکعب بوده است.

وی حجم مخازن سدهای استان را ۲۳۴ میلیون متر مکعب عنوان کرد و اظهار داشت: هم اینک در این سدها ۸۰ میلیون متر مکعب آب وجود دارد که در بازه زمانی مشابه آن ۱۲۳ میلیون متر مکعب بوده است.

واسطه میزان خروجی آب از مخازن سدهای استان را در این مدت ۲۰ میلیون متر مکعب عنوان کرد و افزود: پارسال در همین مدت ۳۸ میلیون متر مکعب آب از سدهای استان خارج شده بود.

وی اظهار داشت: خروج آب از مخازن سد های این استان در هفت ماه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۴۷ درصد کاهش یافته است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی گفت: هم اینک ۳۴ درصد حجم مخازن سد های این استان آب دارد.

واسطه اظهار داشت: از ابتدای سال آبی ۱۴۰۰ تاکنون ۱۴۷.۷ میلیمتر در این استان بارندگی داشته ایم که پارسال در همین بازه زمانی ۱۲۸ میلیمتر بوده است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی گفت: به طور میانگین در آمار دراز مدت ۳۰ ساله میانگین بارندگی در استان ۱۹۲.۶ میلیمتر بوده است که مقایسه میزان بارندگی سال جاری به نسبت میانگین دراز مدت ۲۶ درصد کاهش است.

وی بیشتری کاهش بارندگی را مربوط به شهرستان های گرمه و جاجرم عنوان کرد.

در استان خراسان شمالی تاکنون هشت سد و ۱۱ بند انحرافی ساخته شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha