۱۵ فروردین ۱۴۰۱، ۱۶:۰۵
کد خبرنگار: 857
کد خبر: 84704975
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۰ هزار کارگر ساختمانی استان اردبیل تحت پوشش بیمه تامین‌ اجتماعی هستند

اردبیل- ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل استان اردبیل اعلام کرد: ۲۰ هزار کارگر ساختمانی در استان اردبیل در رشته‌های مختلف تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.

بهروز رحیم زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در سال‌های اخیر جمع زیادی از کارگران صنعت ساختمان دارای کارت مهارت، تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند و بر اساس مصوبه اخیر مجلس، پوشش بیمه‌ای افراد باقیمانده و واجد شرایط نیز انجام خواهد شد.

وی از پرداخت ۹۰ درصدی حق بیمه کارگران ساختمانی به صورت یارانه‌ای از سوی دولت خبر داد و گفت: کل مبلغ بیمه کارگران ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال است که از این مبلغ پرداخت تنها سه میلیون و ۶۰۰ هزار ریال توسط کارگران و مابقی حق بیمه نیز توسط دولت و از محل یارانه کارگری پرداخت می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل استان اردبیل افزود: استان اردبیل در حال حاضر ۱۱۱ هزار کارگر بیمه‌شده دارد که سهم کارگران ساختمانی از این تعداد، ۲۰ هزار نفر است.

وی اضافه کرد: این کارگران در بخش‌های مختلف فعالیت می‌کنند که بیشترین قشر کارگری با ۴۰ درصد در بخش خدمات، ۳۲ درصد در حوزه کشاورزی و ۲۸ درصد نیز در بخش صنعت فعال هستند.

رحیم زاده همچنین از فعالیت ۲۳ هزار کارفرما در استان اردبیل خبر داد و افزود: هم‌اکنون ۲۳ هزار کارگاه فعال و دایر زیر نظر کارفرمایان در سطح استان اردبیل مشغول فعالیت تخصصی است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha