۸ فروردین ۱۴۰۱، ۱۵:۵۴
کد خبر: 84698476
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مغرب مدعی دستاوردهای زیاد با تل آویو در سایه عادی سازی روابط شد!

تهران - ایرنا - وزیر خارجه مغرب امروز دوشنبه در پایان نشست سازشکاران عرب با اسرائیل و آمریکا، ادعا کرده که کشورش از عادی سازی روابط با تل آویو دستاوردهای زیادی کسب کرده است.

به گزارش ایرنا از اسکای نیوز عربی، «ناصر بوریطه» روز دوشنبه در کنفرانس خبری پایانی نشست ناکام نقب ادعا کرد: برقراری روابط مغرب با اسرائیل تصمیمی است که بر اساس روابط طولانی دو طرف و پیوند مردم یهود بنا شده و از زمان عادی سازی روابط، قراردادهای زیادی با اسرائیل منعقد کرده ایم.

او در عین حال با محکوم کردن حملات تروریستی در الخضیره که داعش مسوولیت آن را بر عهده گرفت، گفت: حضور ما در اینجا (نشست نقب) بهترین پاسخ به حملات تروریستی است ما اینجا هستیم چرا که به صلح مبتنی بر ارزش‌ها و منافع مشترک واقعا اعتقاد داریم.

بوریطه همچنین مدعی شد کشورش از راه حل دو دولتی بر اساس مرزهای ۱۹۶۷ با بیت المقدس شرقی به عنوان پایتخت کشور فلسطین حمایت می‌کند.

اظهارات بوریطه در حالی عنوان شده که نشست وزیران خارجه چهار کشور مصر، امارات، بحرین و مغرب با «یائیر لاپید» و «آنتونی بلینکن» وزیران خارجه اسرائیل و آمریکا در شهر نقب در جنوب فلسطین اشغالی، بدون دستاورد مهمی به کار خود پایان داد.

پایگاه خبری عربی ۲۱ از عدم توافق چهار مصر، بحرین، امارات، مغرب، آمریکا و رژیم صهیونیستی در این نشست برای صدور بیانیه مشترک خبر داد؛ امری که نشان از بی‌نتیجه بودن نشست و نرسیدن آن به اهدافی دارد که رژیم صهیونیستی و آمریکا به همراه چهار کشور سازشکار عربی بدنبال آن بودند.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha