۸ فروردین ۱۴۰۱، ۱۰:۵۷
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 84697262
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تردد در جاده‌های خراسان جنوبی ۵۷ درصد افزایش یافت

۸ فروردین ۱۴۰۱، ۱۰:۵۷
کد خبر: 84697262
تردد در جاده‌های خراسان جنوبی ۵۷ درصد افزایش یافت

بیرجند - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: آمار ثبت شده در سامانه‌های هوشمند استان نشان می‌دهد که تردد خودروها در روزهای پایانی سال گذشته و نیمه اول تعطیلات نوروزی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۷ درصد افزایش یافته است.

اسدالله جلال‌زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس آخرین داده‌های سامانه‌های هوشمند حمل و نقل از ۲۵ اسفند سال گذشته تا ۶ فروردین امسال ۲ میلیون و ۸۹۶ هزار و ۱۴۸ وسیله نقلیه در سطح جاده‌های استان تردد کردند.

وی با بیان اینکه ورودی و خروجی استان (تردد بین استانی) نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۳ درصد افزایش یافته است گفت: در این مدت پنج هزار و ۸۵۵ سفر با ناوگان حمل و نقل عمومی انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی اظهار داشت: همچنین در ۱۱ روز گذشته ۷۰ هزار و ۳۴۴ مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی استان جابه‌جا شده‌اند.

وی گفت: آمار مسافران جابه‌جا شده نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد افزایش یافته است.

جلال‌زاده افزود: بیشترین سهم تردد پلاک‌های غیربومی در جاده‌های استان مربوط به استان‌های خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و تهران بوده است.

وی یادآور شد: ۵۸ دستگاه ترددشمار برخط در جاده‌های بین شهری و ۲۲ دستگاه فعال در ورودی و خروجی استان تردد وسایل نقلیه را ثبت می‌کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: افزایش ۷۳ درصدی ترددهای بین استانی در ایام نوروز این استان را به رتبه سوم کشور به لحاظ میزان تردد مسافران نوروزی رسانده است.

وی افزود: بیشترین مسیرهای پرتردد مربوط به محور بیرجند - سربیشه، محور بیرجند - قاین و محور فردوس - بجستان بوده‌ است.

تغییرات تردد استانی در استان‌های مختلف نشان می‌دهد خوزستان، بوشهر، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و اصفهان به ترتیب با ۱۵۰ درصد، ۹۹ درصد، ۷۷ درصد، ۷۶ درصد و ۷۲ درصد بیشترین افزایش را در ترددهای بین‌ استانی تجربه کردند.

خراسان جنوبی در مجاورت ۶ استان کشور و مسیر عبور به سمت مشهد مقدس با توجه به تسهیل شرایط سفر در نوروز ۱۴۰۱ آماده میزبانی از گردشگران و مسافران نوروزی شده و تعداد مسافران و اقامت آنان در استان امسال افزایش چشمگیری داشته است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha