۷ فروردین ۱۴۰۱، ۱۳:۲۳
کد خبر: 84697222
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۹۴ هزار مسافر نوروزی در کرمانشاه اسکان یافتند

۷ فروردین ۱۴۰۱، ۱۳:۲۳
کد خبر: 84697222
۹۴ هزار مسافر نوروزی در کرمانشاه اسکان یافتند

کرمانشاه- ایرنا- جانشین رییس ستاد سفر استان کرمانشاه از ازدحام مسافران نوروزی در استان خبر داد و گفت: از ۲۵ اسفند سال گذشته تا پنجم فروردین امسال بیش‌ از ۹۴ هزار مسافر در استان اسکان پیدا کردند و ورود گردشگران به استان همچنان پررونق است.

«منوچهر فخری» روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: آمار مسافران نوروزی در نوروز امسال نسبت‌ به ۲ سال گذشته قابل مقایسه نیست زیرا با توجه به انجام واکسیناسیون عمومی، بسیاری از محدودیت‌های سفر برداشته‌ شده و انبوه مسافران علاقه‌مند به زیبایی‌های کرمانشاه، وارد استان شده‌اند.

او با بیان این‌که تمام اماکن اقامتی استان به‌صورت صددرصد تکمیل شده‌اند، اظهار کرد: تنها در سه شهرستان سنقر، گیلان‌غرب و قصرشیرین ضریب اشغال اماکن اقامتی ۵۰ درصد بوده اما در سایر شهرستان‌ها هیچ تخت خالی وجود نداشته‌ است.

فخری اضافه کرد: البته ما برای پاسخ به تقاضاهای اسکان مسافران، بسیاری از مدارس، ادارات دولتی و سالن‌های ورزشی را هم پای کار آورده و زمینه اسکان چادری گسترده در سطح شهرها را هم فراهم کرده‌ایم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه عنوان کرد: از روز گذشته اندکی از ازدحام مسافران نوروزی کاسته شده اما همچنان ضریب اشغال اماکن اقامتی ۱۰۰درصد است و انتظار می‌رود این شرایط تا روز جمعه ادامه پیدا کند.

فخری با اشاره به علاقه مسافران برای بازدید از مناطق زیبای استان کرمانشاه گفت: تنها در شب گذشته بیش‌ از ۱۲ هزار بلیت بازدید از اثر تاریخی طاق‌بستان در شهر کرمانشاه به فروش رفته‌ که یک رویداد کم‌نظیر است.

فخری شهر کرمانشاه، منطقه اورامانات و شهرستان قصرشیرین را پرترددترین مناطق استان کرمانشاه در تعطیلات نوروز دانست و گفت: ستاد سفر استان برای ارائه راهنمایی و اطلاعات مناسب به گردشگران و مسافران نوروزی، ۲۲ پایگاه اطلاع‌رسانی و راهنمایی مسافران در ورودی شهرهای استان مستقر کرده که نمایندگان همه دستگاه‌های خدمت‌رسان و امدادی در آن حضور دارند.

او همچنین با بیان این‌که ستاد اسکان آموزش‌وپرورش استان کرمانشاه در خانه معلم این اداره‌کل در شهر کرمانشاه مستقر است، بیان کرد: ستاد اسکان ادارات آموزش‌وپرورش شهرستان‌ها نیز توسط پایگاه‌های اطلاع‌رسانی در ورودی شهرها به اطلاع مسافران خواهد رسید.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای بیش از چهار هزار اثر تاریخی است که ۲ هزار و ۲۵۰ اثر آن ثبت ملی شده است.

سنگ نگاره و کتیبه داریوش هخامنشی در شهر بیستون تنها اثر ثبت شده جهانی استان کرمانشاه است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha