آموزش و پرورش کرمانشاه ۵۶ هزار نفرروز مسافر نوروزی را اسکان داد

کرمانشاه - ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به تجهیز و آماده‌سازی بیش از ۴۰ خانه معلم و صدها مدرسه برای اسکان مسافران نوروزی در استان، گفت: از ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ تا امروز هفتم فروردین ۵۶ هزار نفر روز مسافر نوروزی در اماکن آموزش و پرورش استان اسکان یافت.

«مجید یزدان‌پناه» یکشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: تاکنون چهار هزار و ۶۰۰ خانوار مسافر نوروزی در اماکن تجهیز شده آموزش و پرورش کرمانشاه اقامت کرده اند.

وی با اشاره به تاکید استاندار کرمانشاه مبنی فراهم کردن محل های اقامت برای اسکان مسافران نوروزی در استان؛ بیان داشت: محل‌های اقامت در نظر گرفته شده برای مسافران نوروزی در استان کرمانشاه هر شب ظرفیت اسکان پنج هزار نفر را دارد.

یزدان پناه گفت: در ۲۴ منطقه آموزش و پرورش استان کرمانشاه هر کدام یک خانه معلم و در شهر کرمانشاه نیز ۲ مورد برای اسکان مسافران نوروزی اختصاص یافته است.

یزدان‌پناه، به تجهیز صدها مدرسه نیز برای اسکان مسافران نوروزی در سطح استان اشاره کرد و افزود: در این مدارس امکانات و تجهیزات مورد نیاز و مناسب برای اسکان مسافران در نظر گرفته شده است.

وی همچنین از اختصاص اردوگاه سراب قنبر و خانه امید کرمانشاه و سایر کانون های فرهنگی برای اسکان مسافران نوروزی خبر داد و گفت: ظرفیت اسکان اداره کل آموزش و پرورش استان را در اختیار مسافران نوروزی قرار داده ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه با خیرمقدم به مسافران و مهمانان نوروزی به استان، اظهار امیدواری کرد در این سفر از جاذبه های تاریخی، طبیعی و فرهنگی و مذهبی استان لذت ببرند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۵ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است. در این استان تاکنون بیش از چهار هزار اثر تاریخی شناسایی شده که ۲ هزار و ۲۰۰ اثر آن ثبت ملی شده است.

کتیبه و سنگ نوشته داریوش هخامنشی در بیستون و منظره طبیعی اورامانات آثار جهانی ثبت شده در استان کرمانشاه است

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha