عملیات امداد و نجات آتش‌نشانی مهاباد ۲۴ درصد افزایش یافت

مهاباد - ایرنا - مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد گفت: ۶۳۰ مورد عملیات امداد و نجات طی سال گذشته در این شهرستان انجام شد که نسبت به سال قبل از آن ۲۴ درصد افزایش نشان می دهد.

رحمان احمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه بیش از نیمی از این عملیات‌ها مربوط به آتش‌سوزی بود، افزود: ۵۹۷ مورد از ماموریت های انجام شده در محدوده شهری و ۳۳ مورد نیز با توجه به ضرورت در خارج از محدوده شهری انجام شده که حدود ۲۳ هزار ساعت زمان برای آن صرف شد.

وی ادامه داد: در حوادث سال گذشته، ۲۶ نفر فوتی، ۷۶ نفر مصدوم و ۱۲۰ نفر نیز با تلاش امدادگران از مرگ نجات یافتند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد گفت: پارسال همچنین ۴۵ مورد حوادث و تصادف های جاده‌ای، هفت مورد غرق شدگی، ۱۰۳ مورد دفع حیوانات موذی و مابقی امدادرسانی متفرقه شامل رهاسازی از آسانسور، نجات حیوانات اهلی، رفع نشست گاز و سیلاب نیز با موفقیت انجام شد.

احمدی با بیان اینکه آموزش مهم‌ترین راه مقابله با کاهش حوادث احتمالی است، گفت: در طول یک سال گذشته ۵۰ کلاس آموزشی در زمینه نکات ایمنی و راه‌های مقابله با آتش‌سوزی، توسط ماموران این سازمان به دانش‌آموزان، مربیان و کارکنان ادارات به صورت رایگان ارایه شد.

وی همچنین با اشاره به اینکه برای افزایش ایمنی و حفظ سلامت شهروندان، صدور پایان کار آپارتمان‌ها از سوی شهرداری مهاباد، منوط به نصب و راه‌اندازی کپسول و تجهیزات آتش‌نشانی در آنهاست، افزود: امسال ۱۱۰ گواهی ایمنی برای ۸۰ ساختمان و ۳۰ مورد واحد تجاری و آموزشی صادر شده‌ است.

وی تاکید کرد: شهروندان برای برخورداری از هرگونه راهنمایی و مشاوره ایمنی می توانند با شماره تلفن ۱۲۵، این سازمان در طول شبانه‌روز تماس حاصل کنند.

به گزارش ایرنا، روزانه به طور میانگین ۱۵۰ تماس با سامانه ۱۲۵ این سازمان برقرار ولی کمتر از ۱۰ درصد آن منجر به عملیاتی می‌شود.

هم‌اکنون این سازمان در مهاباد در قالب سه ایستگاه، بیش از ۴۰ نفر پرسنل عملیاتی و با برخورداری از هشت دستگاه خودرو سبک و نیمه سنگین، عملیات امداد و نجات و اطفای حریق را انجام می‌دهد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha