۶ فروردین ۱۴۰۱، ۱:۳۵
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 84695968
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

سازمان ملل: ۴۵ درصد مردم اوکراین نگران پیدا کردن غذای کافی هستند

نیویورک- ایرنا- سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد ۴۵ درصد از مردم اوکراین نگران پیدا کردن غذای کافی هستند.

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل روز جمعه به وقت محلی افزود: صدها هزار نفر در شهرهای مختلف اوکراین از جمله ماریوپول، چرنیهف، خارکف، سومی و کی یف پایتخت این کشور که درگیریها در آنها ادامه دارد، همچنان گرفتار هستند. مردم در این مناطق خسته هستند و کالاهای ضروری آنها برای زنده ماندن درحال تمام شدن است. آنها هر روز با بمباران سرو کار دارند و در زیرزمین خانه های خود بدون وسایل گرمایشی، آب و سوخت زندگی می کنند.

وی تصریح کرد برنامه جهانی غذا هشدار داده است که شهر محاصره شده ماریوپل با کمبود آب و غذا مواجه است. از ۲۴ فوریه تاکنون هیچ کمک بشردوستانه ای مجوز ورود به این شهر را پیدا نکرده است.

اوسنات لوبرانی هماهنگ کننده امور بشردوستانه اوکراین نیز  تاکید می کند  که غیرنظامیان باید اجازه داشته باشند به مکان های امن برسند. از سوی دیگر عبور امن کمک های بشردوستانه نیز باید تامین شود.

برنامه جهانی غذا تخمین می زند که ۴۵ درصد از مردم اوکراین نگران پیدا کردن غذای کافی هستند. غذا یکی از سه نگرانی اصلی مردم اوکراین در کنار ایمنی و سوخت برای حمل و نقل است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه گذشته (دوم اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

وی سه روز پس از آن نیز  پنجشنبه ۵ اسفند آغاز عملیات نظامی ویژه علیه اوکراین را اعلام کرد و روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضع داد. درگیری ها در اوکراین و نیز واکنش ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha