۱۰۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در گلستان کشف شد
عکس آرشیو است

گرگان - ایرنا - فرمانده انتظامی گلستان گفت: با شروع طرح نوروزی و اعزام تیم‌های گشتی و تعامل و رصد مستمر فضای امنیت اقتصادی تاکنون بیش از ۱۰۳ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در این استان کشف شد.

سردار سرتیپ دوم ستاد محمدسعید فاضل‌دادگر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از ماموریت‌های مهم و مستمر پلیس در طول سال شناسایی و مقابله قاطع با عناصر تهیه و توزیع قاچاق کالاست.

وی یادآور شد: این‌ میزان کالای کشف شده با تشکیل قرارگاه امین در پلیس امنیت اقتصادی استان به دست آمد.

وی به افزایش نقدار کشف کالا در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته اشاره و خاطرنشان کرد : کشفیات امسال نسبت به مدت مشابه  پارسال هزار و ۲۰۰ درصد رشد داشته است.

فاضل‌دادگر گفت: بیشترین کشفیات طی این مدت در بخش قاچاق سوخت، چوب و سیگار بوده است.

فرمانده نیروی انتظامی گلستان با اشاره به کشف زمین‌خواری ۵۶ میلیارد ریالی در علی‌آباد کتول گفت: با اشراف اطلاعاتی ماموران انتظامی شهرستان مربوطه مبنی بر تصرف اراضی ملی در یکی از روستاهای حاشیه جنگل، مراتب به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: در همین راستا با تشکیل تیمی ویژه، متشکل از عوامل پلیس آگاهی به اتفاق نماینده اداره منابع طبیعی و دستگاه قضایی به آدرس مورد نظر اعزام شدند.

وی تصریح کرد: در پی نقشه‌برداری و جانمایی از عرصه اراضی ملی مورد نظر و استعلام‌های صورت گرفته مشخص شد، هزار و ۴۰۰ مترمربع از بهترین اراضی ملی توسط یکی از اهالی آن روستا مورد تصرف غیرقانونی قرار گرفت.

فرمانده نیروی انتظامی گلستان گفت: کارشناسان منابع طبیعی، ارزش این اراضی ملی تصرف شده را ۵۶ میلیارد ریال برآورد کردند.

فاضل‌دادگر ادامه داد: با هماهنگی مراجع قضایی، فرد مورد نظر دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد که در تحقیقات تخصصی انجام شده به دلیل نداشتن مدارک مبنی بر اثبات مالکیت به جرم خود اعتراف کرد و پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع ذیصلاح ارسال شد.

وی ضمن تاکید بر عزم جدی پلیس در برخورد با پدیده زمین‌خواری اضافه کرد: شهروندان می‌توانند در صورت اطلاع از هرگونه پدیده زمین‌خواری و اطمینان از صحت آن مراتب را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش کنند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha