استاندار: بیش از ۴۰۰ هزار میلیارد ریال مصوبه سفر دولت به گلستان اخذ شد

گرگان - ایرنا - استاندار گلستان گفت: با حمایت‌های مجمع نمایندگان استان، مدیران دستگاه‌های اجرایی و نگاه مثبت رییس جمهور، معاون اجرایی و معاون اول ایشان، توانستیم بیش از ۴۰۰ هزار میلیارد ریال مصوبه برای استان اخذ کنیم.

‍به گزارش خبرنگار ایرنا علی‌محمد زنگانه روز شنبه  در آخرین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با حضور نماینده نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان افزود: ۱۲۰ هزار میلیارد ریال آن در حوزه عمرانی و ۱۳۰ هزار میلیارد ریال آن در حوزه اعتبارات پولی و بانکی و ۴۵۰ میلیون یورو در اعتبارات ارزی اخذ شد که در هیچ استانی سابقه نداشته است.

وی تاکید کرد: جذب این اعتبارات حاصل وحدت و همدلی است و امیدواریم در ادامه این همدلی به توسعه استان منجر گردد.

وی بیان داشت: در زمینه نجات علاج بخشی خلیج گرگان اقدامی جهادی صورت گرفته، قرارگاه سازندگی به عنوان پیمانکار با ترک تشریفات مستقر شده و هزار میلیارد ریال به سازمان بنادر جهت لایروبی تخصیص یافته و امیدواریم هر چه زودتر شاهد بهبود وضعیت این خلیج  باشیم.

استاندار گلستان گفت: تاکید رییس جمهور بر تجمیع موارد جامانده در مصوبات جهت ارائه در اولین جلسه هیات وزیران و اخذ مجوز مصوبه در آن جلسه بود.

زنگانه افزود: در سفر رییس جمهوربه گلستان پیگیر پروژه‌های بزرگ و اساسی استان بودیم و عمده اعتبارات به عقب‌ماندگی‌های زیرساختی فراتر از بحث شهرستانی اختصاص یافت که البته در مجموع نگاه ما رشد و توسعه کل استان بود.

وی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی باید برنامه اقدامات خود را بر اساس چشم‌انداز ۱۴۰۴ استان برای سال جدید تا پایان فروردین ۱۴۰۱ ارائه دهند.

وی تصریح کرد: فرمانداران باید هرچه سریع‌تر مختصات جغرافیایی جهت احداث شهرک‌های گلخانه‌ای هر شهرستان را اعلام کنند تا بتوان هر چه سریع‌تر زیرساخت‌های لازم را آماده نمود.

استاندار گلستان گفت: جمع‌آوری آب‌های سطحی در استان یکی از موضوعات پراهمیت است و با توجه به منابع ملی موجود در این زمینه باید مطالعات شهرستانی انجام شود و اکنون با توجه به مطالعات شهرستانی صورت گرفته برخی شهرستان‌ها تلاش داریم هر چه سریع‌تر اعتبارات مورد نظر جذب گردد.

زنگانه تاکید کرد: در حوزه زنجیره تولید تا صادرات و ایجاد پایانه صادراتی مجوزهای آن باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شود و صدور مجوزهای بی‌نام برای برخی پروژه‌ها می‌تواند تمایل سرمایه‌گذاران را به حضور در استان افزایش دهد.

وی خاطرنشان کرد: تا پایان فروردین ماه تمامی بانک‌های ذیل شورای هماهنگی بانک‌ها موظفند همکاری لازم را خود را در مسیر توسعه استان اعلام کنند.

وی افزود: باید بسته‌های اقتصادی را برای تعامل با هلدینگ‌های بزرگ آماده کنیم و به گونه‌ای نباشد که پروژه‌هایی با موقعیت مناسب‌تر مورد توجه سرمایه گذاران قرار گیرد باقی پروژه‌ها بر زمین بماند.

وی ادامه داد: دستگاه.های اجرایی استان با بیش از هزار و ۷۰ میلیارد ریال کسری اعتبارات در حوزه جاری مواجه بودند که اعتبارات مناسبی جذب شد تا رضایت‌مندی کارکنان در شب عید حاصل شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha