فعالیت‌های فرهنگی جریان‌ساز در جامعه ضعیف است

اردبیل - ایرنا - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: تاکنون در باب فرهنگ کارهای مستمر و جریان‌ساز در جامعه به حد کافی انجام نشده و لازم است در مناسبت‌های ملی و مذهبی بویژه عید بزرگ نیمه‌شعبان، برنامه فاخر و جریان‌ساز توسط هیات‌های مذهبی اجرا شود.

به گزارش ایرنا ، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده روز پنجشنبه در جلسه برنامه‌ریزی مراسم نیمه شعبان ، رسالت مهم هیات‌های مذهبی را جریان‌سازی فرهنگی و حفظ و حراست از فرهنگ ایرانی، اسلامی ذکر کرد و افزود: اگر هیات‌ها پای کار نباشند هیچ اداره و نهاد فرهنگی نمی‌تواند در کارها موفق باشد.

وی بر ضرورت توجه به مساله ظهور و مهدویت تاکید کرد و گفت: نهادینه‌سازی فرهنگ انتظار جامعه را از آسیب‌ها مصون می‌دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل ماه شعبان را فرصت آمادگی برای عبودیت خداوند در ماه رمضان برشمرد و اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین دلایل عظمت و قداست ماه شعبان، وجود اعیاد و ولادت ائمه معصومین (ع) بویژه عید نیمه شعبان در این ماه است.

 حجت‌الاسلام جعفرزاده ادامه داد: بالاترین مصداق غفلت، فراموش کردن حضرت مهدی (ع) و کم‌رنگ شدن فرهنگ انتظار در جامعه است و این غفلت باعث بروز آسیب‌ها و کج رفتاری‌ها در جامعه می‌شود.

وی  امید به آینده را از فواید انتظار دانست و افزود: انتظار ظهور منجی عالم بشریت به انسان تحرک، پویایی، قوت، جرات و اراده حرکت داده و باعث نهراسیدن از دشمن است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: شاه کلید حرکت انقلاب اسلامی عمل به دستورات اسلام و ولی امر زمان است ، انقلاب اسلامی ایران با رشادت و اخلاص مردم مومن و متعهد به ثمر رسید و خون شهدا این درخت پربار را تنومند و سرافراز کرد.

وی بیان کرد: در چله انقلاب همگان باید در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب و جهاد تبیین که فرامین ارزشمند مقام معظم رهبری در بصیرت‌افزایی و روشنگری آحاد جامعه است تلاش کنیم.

کارشناس فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: ۲۰ هیات مذهبی فعال بانوان در نقاط مختلف شهر اردبیل میزبان برنامه‌های سالروز میلاد حضرت مهدی موعود (عج) هستند.

سارا حقی اظهار کرد: هیات‌های مذهبی بانوان در ایام کرونا با تهیه بسته‌های معیشتی و توزیع در بین خانواده‌های نیازمند و آسیب‌دیده از کرونا، فعالیت انساندوستانه و امور خیریه را به معناوی واقعی کلمه به نمایش گذاشتند.

وی از ایجاد کارگاه‌های کوچک و زودبازده در هیات‌های مذهبی بانوان برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای بانوان سرپرست خانوار خبر داد و گفت: هیات‌های مذهبی بانوان در مناطق حاشیه و محروم اردبیل در اقدامی خداپسندانه به صورت رایگان کلاس‌های آموزشی در رشته‌های مختلف قالیبافی ، خیاطی و چرم‌دوزی برای بانوان برگزار می‌کنند تا از این طریق بانوان به کسب و کار خانگی پرداخته و امرار معاش کنند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha