کنفرانس «کرامت انسانی در گفتمان حسینی» با حضور دهها اندیشمند در کربلا برگزار شد

بغداد-ایرنا- کنفرانس بین المللی «کرامت انسانی در گفتمان حسینی» در کربلای معلا با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد، نماینده مقام معظم رهبری در امور حج و زیارت، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق و دهها تن از اندیشمندان و چهره های برجسته فرهنگی ایرانی و عراقی، پایان یافت.

به گزارش ایرنا در ابتدای این مراسم پیام تصویری آیه الله محمد تقی مدرسی از مراجع کربلا پخش شد و در ادامه، با سخنرانی حمید النجدی رئیس دانشگاه کربلا، منیر الدعمی، رئیس هیئت اجرایی کنفرانس، ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم و تحقیقات ادامه یافت.

در این مراسم، تندیس نشان کنفرانس به نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و رئیس دانشگاه و اتحادیه دانشگاه‌های کربلا و نیز معاون وزیر علوم و تحقیقات اهدا شد.

بیش از ۲۲۰ چکیده مقالات از ۳۰ دانشگاه  ایران، هند، عراق، افغانستان و ترکیه در موضوع «کرامت انسانی در گفتمان حسینی» دریافت و ۱۸۴ چکیده مقالات تایید شد.

حدود ۱۵۰ مقاله در زمان مقرر ارسال و ثبت شد که با ارزیابی داوران حدود ۱۲۰ مقاله پذیرفته شد. از این تعداد، ۲۱ مقاله در دو پنل تخصصی ارائه و مورد بررسی قرار گرفت.

دو جلد از مقالات به زبان فارسی و عربی شامل ۲۰ مقاله پذیرفته شده به زبان های عربی، فارسی و انگلیسی و یک جلد چکیده مقالات، جمعا  در ۸۰۰ صفحه در قطع وزیری تنظیم و در کنفرانس رونمایی و توزیع شد.

اعضای هیات های علمی، اجرایی و داوران از اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ایران و عراق بودند.

۲۲ اندیشمند شامل روسای دانشگاه ها، اساتید حوزه و دانشگاه و پژوهشگرانی از جمهوری اسلامی ایران در این کنفرانس حضور فعال یافتند.

۳۷ اندیشمند عراقی از حوزه ها و دانشگاه های عراق شامل اساتید دانشگاه های کربلا، مستنصریه، بغداد، وارث الانبیاء و حوزه علمیه کربلا و اهل البیت علیهم السلام نیز در این کنفرانس یک روزه حضور فعال و چشمگیری یافتند.

در آیین پایانی این کنفرانس نیز هدایا و گواهی ارائه مقالات به مشارکت کنندگان اهدا و از برگزار کنندگان و دست اندرکاران تقدیر شد.

کنفرانس «کرامت انسانی در گفتمان حسینی» با حضور دهها اندیشمند در کربلا برگزار شد

دبیرخانه دائمی کنگره بین المللی معرفت و رسالت حسینی پیش تر طی فراخوانی از اندیشمندان اعلام کرد: ستاد فرهنگی اربعین با اغتنام از فرصت حضور اندیشمندان، علما، صاحب نظران و اساتید و نویسندگان فعال در مراکز علمی، پژوهشی، فرهنگی و رسانه های جهان اسلام، اقدام به برگزاری سلسله همایشها و نشست های علمی، پژوهشی و ترویجی با موضوعات و محورهای مرتبط با نهضت عاشورا و اربعین حسینی (ع) کرده است.

کنفرانس روز گذشته که با همکاری اساتید و دانشگاهیان ایران و عراق در قالب اولین کنگره بین المللی«المعرفة والرســالة الحســینیة» برگزار شد همکارانی نیز دارد.

دانشگاه اهل بیت (علیهم السلام)، حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت، دانشگاه امیر المومنین (ع) اهواز، معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه های علمیه قم، پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق (ع)، دانشگاه بغداد، مجمع دانشگاهیان عراق، مؤسسه فرهنگی کوثر ترکیه، بنیاد بین المللی اربعین حسینی (ع) و ستاد فرهنگی اربعین حسینی (ع) از مهمترین همکاران برگزاری کنفرانس هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha