اولین علت مرگ و میر گروه‌های سنی پنج تا 29 سال در استان مرکزی حوادث ترافیکی است

اراک - ایرنا - معاون فنی مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: حوادث ترافیکی اولین علت مرگ و میرگروه‌های سنی کودک، نوجوان و جوان (پنج تا ۲۹ سال) در این استان است.

دکتر «عباس اسماعیلی» روز پنجشنبه به مناسبت ﻫﻔﺘﻪ ﺳﻼﻣﺖ ﺟﻮﺍﻥ (۲۱ تا ۲۷ ﺍﺳﻔﻨﺪ ﻣﺎﻩ) در گفت و گو با ایرنا افزود: ۲۲ درصد مرگ‌های ناشی از حوادث ترافیکی مربوط به زنان و ۳۹ درصد مربوط به مردان به ثبت رسیده است.

وی اظهار داشت: حوادث ترافیکی در بین مردان پنج برابر بیشتر از زنان است و ۷۰ درصد تصادفات ثبت شده در جادهای بیرون شهری و ۲۷ درصد مربوط به درون شهر است.

معاون فنی مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: ۵۰ درصد حوادث ترافیکی مربوط به عابران پیاده، دوچرخه و موتورسواران است که برای کاهش این آمار لازم است مسیر ایمن طراحی شود.

دکتر اسماعیلی با تاکید بر افزایش جمعیت و حرکت به سمت جامعه سالمندی، افزود: تاکنون موفقیتی در ازدواج و فرزندآوری به دست نیامده بنابراین ضروری است از گروه سنی جوان که براثر تصادف از بین  می‌ورند، صیانت شود.

وی اظهار داشت: در بررسی اعمال شده علت ۱۰ درصد تصادفات ترافیکی وسیله نقلیه، ۱۰ تا ۲۰ درصد جاده و زیرساختها و ۸۰ درصد رفتار انسانی است.

معاون فنی مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: رفتار انسانی شامل سرعت وسیله نقلیه، کمربند ایمنی، مصرف الکل و مواد مخدر، استفاده نکردن از کلاه ایمنی و صحبت با تلفن همراه هنگام رانندگی است.

دکتر اسماعیلی افزود: استفاده از تلفن همراه در هنگام رانندگی خطرناک است و حتی هندزفری نیز نمی تواند از بروز حوادث ترافیکی جلوگیری کند.

وی اظهار داشت: ۲۸ هزار نفر سال ۱۳۸۴ در کشور براثر حوادث ترافیکی جان باختند و سال ۹۹ این آمار ۱۵ هزار و ۴۰۰ نفر ثبت شد که علت کاهش آن شیوع کرونا بوده است.

معاون فنی مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: برای کاهش آمار تلفات حوادث ترافیکی لازم است مقوله آموزش در گروهای سنی مورد توجه قرار گیرد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha