۲۲ اسفند ۱۴۰۰، ۱۳:۱۵
کد خبر: 84681839
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

توضیح چمران درباره لایحه اصلاح ساختاری در شهرداری تهران

تهران- ایرنا- رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره لایحه اصلاح ساختار شهرداری تهران توضیحاتی ارائه کرد و گفت: اداره کل ایثارگران زیر نظر شهردار تهران ایجاد می شود اما ایجاد اداره کل امور بانوان زیر نظر مستقیم شهردار با مخالفت اعضای شورا روبرو شد.

به گزارش ایرنا مهدی چمران روز یکشنبه پس از پنجاه و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران درباره جلسه امروز توضیح داد و گفت: بررسی لایحه شهردار تهران درباره «اصلاح ساختار معاونت برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران» امروز در دستور کار اعضا قرار گرفت.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران در این لایحه، پیشنهاد ایجاد سازمان فناوری شهرداری تهران زیر نظر مستقیم شهردار و ایجاد سازمان دیگری به نام سازمان فناوری‌های نو را ارائه کرد، افزود: اعضای شورای شهر تصویب این پیشنهاد شهردار را به جلسه‌ای موکول کردند که شخص شهردار درباره این پیشنهادات توضیحاتی ارائه دهد.

چمران اضافه کرد: البته ابهام قانونی نیز در این زمینه وجود داشت زیرا روال قانونی این است که این موارد ابتدا باید در شورا مطرح و سپس در سازمان اداری و استخدامی پیگیری شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران پیشنهاد ایجاد اداره کل امور بانوان زیر نظر شهردار را پیشنهاد دیگری دانست که شهرداری تهران در این لایحه مطرح کرده بود.

وی با بیان اینکه این پیشنهاد با مخالفت اعضای شورا روبرو شد، گفت: قبلا این تجربه را داشته‌ایم و از نظر اجرایی اشکالاتی ایجاد می‌شود.

چمران اظهارداشت: در این لایحه شهرداری تهران درباره ایجاد اداره کل ایثارگران زیر نظر شهردار پیشنهاداتی مطرح کرده بود که اعضای شورای شهر با آن موافقت کردند.

شهردار باید با مجوز شورا به سفر برود
چمران در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره سفر شهردار تهران به تاجیکستان و اینکه آیا شورای شهر به ایشان مجوز سفر داده بود، گفت: نامه‌ای نوشته بودند که امضا بگیرند اما سیستم خراب شده بود و دیروز نامه را دستی آوردند.

وی با بیان اینکه ارائه نامه دیروز دیگر فایده‌ای نداشت و نامه دیر رسید، گفت: به طور شفاهی و حضوری اجازه گرفته بودند.
 
رئیس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: البته دوستان اطلاع داشتند اما رسمی نبود و بر اساس قانون باید هر شهردار با اطلاع و موافقت شورا به سفر برود.

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha