یک طرح آبخیزداری در شهرستان ملایر به بهره‌برداری رسید

همدان- ایرنا- بهره بردای از طرح آبخیزداری روستای «پیرخداوردی» شهرستان ملایر با مشارکت خیرین و اعتباری بالغ بر ۱۴۰ میلیون تومان به مناسبت گرامیداشت هفته منابع طبیعی آغاز شد.

به گزارش ایرنا؛ رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملایر روز یک‌شنبه در آیین بهره برداری از این طرح آبخیزداری اظهار داشت: همزمان با هفته منابع طبیعی، بند ملاتی روستای پیرخداوردی به همت خیران این روستا احداث شد که ۱۴۰ میلیون تومان اعتبار برای احداث این طرح هزینه شده است.

«جواد زنگنه» هدف از اجرای این طرح را کنترل سیلاب، کاهش فرسایش خاک و افزایش ذخایر زیرزمینی عنوان کرد و افزود: ملایر تنها شهرستان استان همدان است که مردم آن در زمینه کار خیر به ویژه اجرای پروژه‌های آبخیز فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه در راستای افزایش بهره‌وری منابع طبیعی، طرح کاداستر در این شهرستان اجرا شده است، گفت: تاکنون برای ۱۵۴ هزار هکتار از اراضی ملی شهرستان ملایر طرح کاداستر تهیه شده است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ملایر ادامه داد: همزمان با هفته منابع طبیعی حدود ۳۵ برنامه با مشارکت نهادها، دستگاه‌های اجرایی و مردم اجرا و در مجموع حدود ۶۹ هزار اصله نهال در سطح این شهرستان غرس شد.

یک طرح آبخیزداری در شهرستان ملایر به بهره‌برداری رسید

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز دراین آیین گفت: اهالی روستای پیرخداوردی روحیه مشارکتی و انگیزه بالایی در رفع مشکلات خود دارند که باید به عنوان الگو مطرح شود.

«هادی بیگی‌نژاد» با اشاره به اهمیت و جایگاه آبخیزداری، بهره‌برداری مناسب و درست از منابع طبیعی و کشاورزی حوزه‌های آبخیز، تقویت پوشش گیاهی، کاهش زیان‌های سیل، تغذیه سفره آب‌های زیرزمینی و افزایش تولید محصول از مهمترین اهداف اجرای طرح‌های آبخیزداری عنوان و بر لزوم برنامه‌های اجرایی در این حوزه تاکید کرد.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان نیز از اختصاص اعتبار محرومیت‌زدایی سال ۱۴۰۱ خبر داد و افزود: از مجموع هفت پروژه آبخیزداری در این استان، یک پروژه در روستای پیرخداوردی توسط خیران اجرا شد که قابل تقدیر است.

یک طرح آبخیزداری در شهرستان ملایر به بهره‌برداری رسید

«محمدمهدی آرتیمانی» ادامه داد: تاکنون در ۴۴ هزار هکتار از اراضی این استان طرح آبخیزداری با اعتباری بالغ بر ۱۷.۵ میلیارد تومان اجرا شده که این رقم اعتبارات از سال ۹۷ تا ۹۹ از محل صندوق توسعه ملی جذب شده است.

وی گفت: امسال ۱۳ میلیارد تومان اعتبار در حوزه آبخیزداری استان همدان مصوب شده که میزان تخصیص کم و یا به صورت اوراق بهادار بوده است.

آرتیمانی با اشاره به اجرای طرح‌های آبخیزداری در شهرستان ملایر، ادامه داد: در زیر حوزه سد کلان، طجر علوی و گلپرآباد اقدامات خوبی انجام شد و اعتبارات خوبی در حوزه آبخیزداری به شهرستان ملایر اختصاص داده شد.

به گزارش ایرنا؛ شهرستان ملایر با وسعتی حدود ۳۲۰ هزار هکتار، حدود ۱۷۰ هزار هکتار اراضی ملی دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha