۱۸ اسفند ۱۴۰۰، ۱۶:۵۹
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84677682
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مراکز اقامتی آموزش و پرورش کردستان آماده پذیرش میهمانان فرهنگی است

سنندج- ایرنا- معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش کردستان گفت: در اجرای شیوه‌نامه طرح اسکان موقت فرهنگیان، مراکز اقامتی آموزش و پرورش استان در نوروز ۱۴۰۱ آماده پذیرش و اسکان میهمانان فرهنگی است.

به گزارش ایرنا، نظام مرادی روز چهارشنبه در نشست ستاد استانی پذیرش و اسکان مهمانان فرهنگی در نوروز ۱۴۰۱، با اشاره به وصول دستورالعمل وزارتی طرح اسکان نوروزی، اظهار داشت: به دلیل شیوع کرونا در ۲ سال گذشته مراکز پذیرش و اسکان غیر فعال بود و با توجه به انجام واکسیناسیون عمومی و در اجرای تصمیمات دولت در نوروز ۱۴۰۱، طرح اسکان اجرا و کردستان به عنوان یکی از استانهای هدف گردشگری، پذیرای میهمانان در نوروز خواهد بود.

وی افزود: به همین مناسبت در سطح استان تمهید مقدمات، با محوریت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و دستگاههای مرتبط ویژه برنامه و جشن‌هایی به منظور پیشوازی از نوروز و پذیرش مهمانان پیش بینی شده که در هفته آینده اجرا می شود.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش کردستان با اشاره به اهمیت موضوع و شروع کار اسکان در برخی از استان ها و ضرورت برنامه ریزی در این زمینه، اضافه کرد: همه ما وظیفه داریم با مشارکت تمام بخش‌ها و همکاری همه جانبه، اقدامات مربوط به پذیرش و اسکان را آبرومندانه مدیریت و راهبری کنیم.

وی یادآور شد: به محض تشکیل نشست هماهنگی ستاد استان و ابلاغ مصوبات سفر، اقدامات اسکان مهمانان نوروزی در مراکز اقامتی آموزش و پرورش آغاز خواهد شد.

مرادی با تاکید بر تکریم مراجعان، مهمان‌نوازی، سعه‌صدر، برخورد حسنه و امانت داری از سوی ستاد اسکان، از شهرستانها و مناطق خواست جلسات توجیهی برای مسوولان، دست اندرکاران پذیرش و اسکان و سرایداران مدارس برگزار کنند و مراکز اسکان از نظر نظافت و رعایت پروتکل های بهداشتی، تهیه کارت خوان آمادگی داشته باشند.

رییس اداره تعاون و امور رفاهی آموزش و پرورش کردستان نیز در این نشست با اشاره به غیرفعال بودن مراکز اسکان در ۲ سال گذشته، از پیش بینی و استقبال میهمانان نوروزی در سال جدید و سفر و انتخاب کردستان به عنوان یکی از مناطق گردشگری خبر داد.

عیسی رحیمی افزود: در اجرای دستورالعمل ابلاغی، استان برای پذیرش و اسکان آمادگی دارد و به همین منظور باید مدارس خاص با موقعیت مناسب پیش بینی و آماده شود.

وی اجرای موفق طرح اسکان را منوط به مشارکت و همراهی بخش های دست اندرکار دانست و گفت: ضرورت دارد اعضای ستاد اسکان در سطح استان و شهرستانها ضمن ساماندهی نیروی انسانی و امکانات،   تجهیزات مورد نیاز را فراهم و در این خصوص از طریق استان پشتیبانی لازم انجام می‌شود.

پذیرش و اسکان مهمانان فرهنگی در نوروز ۱۴۰۱ از ۲۷ اسفند  ۱۴۰۰ آغاز و تا ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha