رویداد ساری ۲۰۲۲ با حضور وزیر میراث‌فرهنگی ۲۶ اسفند گشایش می‌یابد

ساری – ایرنا - سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری صنایع‌دستی مازندران گفت که رویداد بین‌المللی ساری ۲۰۲۲ هم‌زمان با عید بزرگ نیمه شعبان با حضور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی روز ۲۶ اسفند به ‌صورت رسمی افتتاح خواهد شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، مهدی ایزدی افزود : ۲۶ و ۲۷ اسفندماه سال جاری و با حضور دکتر عزت‌اله ضرغامی، مقامات کشورهای عضو اکو و همچنین دبیرکل سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو، رویداد بین‌المللی ساری۲۰۲۲ رویداد بین‌المللی افتتاح خواهد شد که آغازی برای برگزاری نمایشگاه‌ها، جشنواره‌ها و دیگر فعالیت‌های دبیرخانه مرکزی در سال پیش رو خواهد بود.

وی با اشاره به برگزاری مراسم افتتاح در دو بخش رسمی و مردمی گفت: بخش مردمی با اجرای میراث آیینی میرنوروزی از میدان ابن‌شهرآشوب ساری آغاز می‌شود و پس از گذر از میدان‌های ساعت و شهدا در ساعت ۱۷ مراسم افتتاح مردمی این رویداد در محل بوستان ملل شهر ساری برگزار خواهد شد.

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران خاطرنشان کرد: آغاز به کار نمایشگاه غذاهای ملی و مازندرانی، نمایشگاه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی، نمایشگاه گل‌وگیاه و دم‌نوش که تا ۱۳ فروردین ادامه خواهد داشت، از دیگر برنامه‌های جنبی این مراسم است.

ایزدی با اشاره به اهمیت معرفی مازندران در تمام بخش‌ها بویژه فرصت‌های مهم سرمایه‌گذاری در استان گفت: عصر روز ۲۶ اسفند جلسه‌ای با حضور سرمایه‌گذاران و مقامات مهمان و سفرای کشورهای عضو اکو خواهیم داشت تا خروجی مناسبی را برای سال ۱۴۰۱ داشته باشیم.

او افزود: بازدید از مجموعه شهر تاریخی فرح‌آباد، موزه شهر ساری، بازار و همچنین منطقه حفاظت شده دشت‌ناز ساری از برنامه‌های روز دوم این مراسم خواهد بود. همچنین در این روز به نام هر کشور درختی در ساری به یادگار کاشته می‌شود.

پیشنهاد میزبانی مرکز مازندران به عنوان پایتخت گردشگری اکو با عنوان رویداد ساری‌۲۰۲۲ اوایل سال ۱۳۹۸ از سوی میراث فرهنگی و استانداری مازندران به میراث فرهنگی کشور داده شد و روز ۱۲ مهر ماه سال ۱۳۹۸ هم به تصویب هیئت وزیران گردشگری کشورهای عضو اکو در تاجیکستان رسید.

فعالیت اجرایی این رویداد از آذر ماه ۱۳۹۸ با استقرار دبیرخانه در محل اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و سپس اقدامات تبلیغاتی همچون رونمایی از لوگو آغاز شد.

اهداف اصلی طرح پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو تشویق کشورهای عضو برای تهیه برنامه‌های ملی به منظور توسعه شهرهای گردشگری با هدف فقرزدایی و توسعه پایدار اقتصادی، افزایش توجه به طبیعت‌گردی، گردشگری مذهبی، سلامت و فرهنگی در میان کشورهای عضو، بالا بردن استانداردهای زندگی شهری، افزایش آگاهی عمومی مردم کشورهای عضو اکو از جاذبه‌های توریستی، منابع و امکانات موجود در این کشورها به منظور تشویق گردشگری ورودی و ایجاد رقابت مثبت بین کشورهای عضو به منظور رشد گردشگری است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha