تفاهمنامه ۲ هزار هکتار زراعت چوب بین منابع طبیعی و صنایع نیشکر خوزستان امضا شد

اهواز - ایرنا - تفاهمنامه ۲ هزار هکتار زراعت چوب روز سه شنبه بین اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان و شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی امضا شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان با اعلام این خبر به خبرنگار ایرنا گفت:بر اساس این تفاهمنامه ، زراعت چوب در اراضی واحدهای نیشکری خوزستان از محل اعتبارات شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در مدت یک سال انجام خواهد شد.
سیدمحمدتقی سجادی افزود:توسعه زراعت چوب با نهال آکالیپتوس که سازگار با آب و هوای خوزستان است انجام می‌شود.
به گفته وی برنامه زراعت چوب در سطح ۴۰هزار هکتار اراضی کشور انجام می شود که ۲۵درصد آن معادل ۱۰هزار هکتار آن در خوزستان اجرایی خواهد شد.   
سجادی افزود:بر اساس مطالعات انجام شده و بازدیدهای میدانی ۶ هزار و ۷۰۰ هکتار زمین برای زراعت چوب در خوزستان شناسایی شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان پیش تر گفته بود که زراعت چوب در خوزستان با توجه به شرایط مناسب آب و هوایی، کاملا صرفه اقتصادی دارد و می تواند به عنوان کشت جایگزین شلتوک به کشاورزان استان معرفی و ترویج شود.

 رضا فتوحی اوایل هفته و به مناسبت روز منابع طبیعی و درختکاری و شروع کشت نهال اکالیپتوس به عنوان زراعت چوب در منطقه "دب حردان" در ۱۰کیلومتری جنوب اهواز افزود:کشت تجاری نهال اکالیپتوس به عنوان خوراک تخته صنعتی ام.دی.اف در خوزستان کاملا " با آب و هوای خوزستان سازگار است و درآمد زراعت چوب اکالیپتوس در خوزستان نسبت به کشت برنج دو برابر است .
به گفته وی چوب درخت اکالیپتوس پس از چهار سال قابل برداشت است و شرکت نوین چوب به صورت تضمینی و به قیمت روز از کشاورزان خریداری می کنند بنابراین زراعت چوب می تواند درآمد کشاورزان خوزستانی را به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش دهد.

شرکت نوین چوب دارای ۶۵۰هکتار مزرعه نهال اکالیپتوس و زراعت چوب در منطقه دب حردان در جنوب اهواز است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha