طرح کتابخانه گردی در ۱۲ کتابخانه‌ عمومی استان مرکزی آغاز شد

اراک - ایرنا - طرح کتابخانه گردی روز سه شنبه همزمان با سراسر کشور به مناسبت ۱۷ اسفند سالروز تاسیس نهاد کتابخانه عمومی و با هدف گسترش فرهنگ مطالعه در ۱۲ کتابخانه استان مرکزی آغاز شد.

سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی در حاشیه اجرای این طرح در اراک در گفت و گو با ایرنا، افزود: طرح کتابخانه گردی به منظور انس بیشتر مردم و مسئولان با کتاب و کتابخانه است که از امروز در نقاط مختلف استان اجرایی می شود.  

«سکینه‌خاتون مهدیان‌پور» افزود: آشنایی مردم و مسئولان از نزدیک با این مکان فرهنگی و نقش آفرینش های آن در عرصه‌های مختلف از دیگر اهداف کتابخانه گردی است.

وی با بیان اینکه در سطح کشور ۴۶۷ کتابخانه عمومی برای اجرای طرح کتابخانه گردی انتخاب شده‌اند، افزود: ۱۲ کتابخانه عمومی استان مرکزی برای اجرای طرح کتابخانه گردی معرفی شده اند که در اراک کتابخانه عمومی «مهین حصیبی» اراک میزبان این طرح است.  

سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی گفت: ۱۲ کتابخانه عمومی استان مرکزی آماده پذیرایی علاقه مندان در طرح ملی کتابخانه گردی همزمان با ۱۷ اسفند ماه و هجدهمین سالروز تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور است.

مهدیان پور افزود: طرح ملی کتابخانه گردی از ساعت ۸ تا ۱۴ میزبان مسئولان، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، اهالی فرهنگ و ادب، اصحاب رسانه و عموم دوستداران کتاب است.

وی اظهار داشت: همچنین به مناسبت سالروز تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، طرح عضویت رایگان و بخشودگی جرائم دیرکرد منابع امانی در کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: در این طرح، اعضایی که منابع امانی خود را تا پایان سال جاری به کتابخانه عودت دهند، مشمول تخفیف ۱۰۰ درصدی جرائم دیرکردی خواهند شد و همچنین علاقه مندان می توانند در روزهای ۱۷، ۱۸ و ۱۹ اسفندماه ماه به صورت رایگان عضو کتابخانه های عمومی استان شوند.

سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم جلوگیری از تجمع متقاضیان، ضروری است علاقه مندان در روزهای یاد شده با مراجعه به سامانه کتابخانه های عمومی به آدرس www.libs.plib۳۱.ir  نسبت به دریافت کد تخفیف اقدام کنند که این کد تا پایان اسفند ماه ۱۴۰۰ معتبر خواهد بود.

مسئول کتابخانه حصیبی اراک نیز به خبرنگار ایرنا گفت: یک هزار و ۵۱۵ جلد کتاب مرجع برای پژوهشگران و محققان در این طرحفراهم شده است.

«راضیه عباسی» افزود: در بخش استان شناسی کتابخانه حصیبی کتاب‌های ارزشمند جمع آوری و تهیه شده که علاقمندان می‌توانند از آنها استفاده کنند.

وی اظهار داشت: ۴۰ نسخه ارزشمند از مفاخر استان در کتابخانه حصیبی گردآوری شده و ۳۸ هزار نسخه در مخزن اصلی این کتابخانه موجود است که یک هزار و ۸۱۱ عضو شامل ۵۲۰ زن و ۱۲۰۰ عضو مرد است.

مسئول کتابخانه حصیبی اراک گفت: سه هزار ۲۰۰ کتاب در بخش کودک با ۲۹۰ عضو فعال وجود دارد و در بخش ناشنوایان باغچه بان این کتابخانه نیز۴۰ عضو با ۱۵۰ نسخه برای علاقمندان تدارک شده است.

 یک میلیون و ۸۴ هزار و ۹۳۶ جلد در قالب ۹۰۴ هزار و ۱۶۲ عنوان کتاب در کتابخانه‌های استان مرکزی وجود دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha