۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ۱۸:۴۶
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 84674919
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

۲۵ گروه دامپزشکی بازار نوروز خراسان شمالی را رصد می کنند

بجنورد-ایرنا- معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: ۲۵ گروه دامپزشکی استان شامل ۹ گروه ثابت و ۱۶ گروه سیار در آستانه نوروز بازار عرضه فرآورده های خام دامی را رصد و نظارت می کنند.

به گزارش ایرنا، علی اکبر دلیرصحرایی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح تشدید کنترل و نظارت های بهداشتی استان به مناسب فرا رسیدن نوروز و ماه مبارک رمضان از نیمه اسفند ماه آغاز شده و تا پایان این ماه مبارک ادامه دارد.

وی افزود: در این طرح دو ماهه، ۵۲۲ گروه روز ثابت و یکهزار و یک گروه روز سیار برای ارائه خدمات دامپزشکی فعال هستند و هدف از این طرح تشدید نظارت بر توزیع، نگهداری و عرضه و حمل و نقل فرآورده خام دامی است.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در این زمینه شبکه ها و پست های دامپزشکی استان از ساعت هشت تا ۲۰ آماده ارائه خدمات نظارتی و بهداشتی به صورت رایگان هستند.

دلیرصحرایی با اشاره به اینکه در آستانه نوروز فعالیت دوره گردها دور از انتظار نیست گفت: از مردم انتظار می رود به هیچ عنوان فرآورده های خام دامی مورد نیاز را از دوره گردها تامین نکنند، مردم اقلام مورد نیاز را از فروشگاه ها و مراکز مجاز تهیه کنند.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی یادآور شد: همچنین توصیه می شود مردم از خرید گوشت چرخ شده آماده و یا گوشت مرغ از قبل قطعه شده به جد خودداری کنند.

وی با اشاره به اجرای ماده ۱۹ آیین نامه نظارتی بهداشتی دامپزشکی در استان گفت:بر اساس این آیین نامه وابستگی مالی میان کارفرما و مسوول فنی و بهداشتی مستقر در کشتارگاه ها و سردخانه ها و سایر صنایع مرتبط با فرآورده های دامی حذف شد.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در این استان ۴۸ نفر مسوول فنی و بهداشتی در کشتارگاه ها و سردخانه ها مستقر هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خرید ماهی قرمز در آستانه نوروز گفت: مردم ماهی قرمز را از مراکز دارای مجوز خریداری کنند و برای جلوگیری از شیوع کرونا، ماهی قرمز را در ظرف های یکبار مصرف به منزل انتقال دهند و این ظرف ها را معدوم کنند. 

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی اظهار داشت: از مردم انتظار می رود ماهی قرمز را در آب رودخانه و نهرها رها نکنند و آن را در استخرها و یا سایر مکان هایی که شهرداری ها پیش بینی می کنند، رهاسازی کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha