۲۹ اسفند ۱۴۰۰، ۱۶:۴۹
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 84690313
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۰ هزار قطعه ماهی قرمز به خراسان شمالی وارد شد

۲۹ اسفند ۱۴۰۰، ۱۶:۴۹
کد خبر: 84690313
۲۰ هزار قطعه ماهی قرمز به خراسان شمالی وارد شد

بجنورد-ایرنا- مسوول قرنطینه دامپزشکی خراسان شمالی گفت: ۲۰ هزار قطعه ماهی قرمز برای عرضه در بازار نورزی، وارد این استان شده است.

فریدون اوغازیان روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این ماهی ها با مجوز دامپزشکی از استان های شمالی وارد بازار خراسان شمالی شده است و انتظار می رود مردم ماهی نوروز را از مراکز دارای مجوز خریداری کنند.

وی افزود: دامپزشکی نظارت های لازم بر بازار عرضه ماهی دارد و با متخلفان در این زمینه برخورد می شود. 

مردم ماهی قرمز را از مراکز دارای مجوز تهیه کنند

مسوول اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی خراسان شمالی هم در این باره گفت: به مردم توصیه می شود ماهی قرمز هفت سین را از مراکز دارای مجوز این اداره کل تهیه کنند.

ابراهیم تقوایی اظهار داشت: ۳۰ مرکز در استان برای عرضه ماهی قرمز از دامپزشکی مجوز دریافت کرده اند و البته مورد تایید شهرداری هستند، از مردم انتظار می رود ماهی نوروز را از این مراکز خریداری کنند.

وی با انتقاد از فروش ماهی های غیرمجاز در آستانه نوروز در بازار گفت: متاسفانه در روزهای پایانی سال و با نزدیک شدن به نوروز، شاهد عرضه های ماهی قرمز بدون مجوز در بازار هستیم که این امر سبب نگرانی است.

مسوول اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی خراسان شمالی افزود: استقبال مردم از خرید ماهی نوروز در روز پایانی سال افزایش می یابد و البته شاهد مراکز غیرمجاز برای عرضه آن هستیم.

به گزارش ایرنا، ماهی قرمز با نام علمی carassius auratus از خانواده کپورماهیان دارای بیش از ۲۰۰ نژاد است که با نام های گلدفیش، ماهی طلایی و ماهی شب عید در زمره ماهیان زینتی قرار دارد.

طول عمر ماهیان قرمز با طول ۱۰ تا ۱۵ سانتیمتر، بین پنج تا ۳۰ سال گزارش شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha