۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ۱۴:۲۸
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 84674565
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۶ گروه برای تشدید نظارت‌های دامپزشکی در چهارمحال و بختیاری فعال شدند

شهرکرد-ایرنا- مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری از آغاز طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی و دامپزشکی به منظور تامین امنیت غذایی و سلامت عرضه فراورده‌های خام دامی در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در استان خبر داد و گفت:این طرح با حضور ۲۶گروه از فعالان بخش دامپزشکی اجرا می‌شود.

به گزارش ایرنا، محمد اسدی روز دوشنبه در آیین آغاز اجرای این طرح افزود: طرح تشدید فعالیت‌های گروه‌های نظارت بهداشتی اداره کل دامپزشکی استان با هدف افزایش نظارت بر تولید و عرضه فراورده‌های خام دامی در سطح کشتارگاه‌های دام و طیور، فروشگاه‌های عرضه گوشت و مرغ و فروشگاه‌های زنجیره‌ای استان آغاز شد.

به گفته وی، در این طرح ۱۱ گروه ثابت و ۱۵ گروه سیار با حضور ۶۳۰نفر کار نظارت و بازرسی از کشتارگاه‌های دام و طور و ۹۶۰ واحد عرصه فراورده دامی را برعهده دارند.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد، اظهار داشت: گروه‌های بازرسی و بهداشتی دامپزشکی در شهرستان‌ها با هماهنگی و همکاری با سایر دستگاه‌های متولی از جمله شبکه بهداشت، تعزیرات حکومتی، نیروی انتظامی به منظور تامین بهداشت و امنیت غذایی مردم استان به صورت تمام وقت فعال هستند.

دبیر کارگروه ساماندهی کشتارگاه‌های چهارمحال وبختیاری افزود: با تشدید نظارت‌های بهداشتی در سطح استان توسط بازرسان اداره کل دامپزشکی استان، امنیت غذایی و بهداشت فراورده‌های خام دامی برای مردم تضمین می‌شود.

اسدی از مردم خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در فراورده‌های خام دامی نظیر مرغ، گوشت قرمز، ماهی و تخم مرغ، مراتب را با نزدیکترین شبکه دامپزشکی استان در میان گذاشته یا از طریق شماره تلفن های ۱۵۱۲ در سراسر استان موارد تخلف را به اطلاع بازرسان دامپزشکی استان برسانند.   

    

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha