استاندار فارس: ورزش همگانی بر سلامت عمومی تاثیر دارد

شیراز- ایرنا- استاندار فارس در دیدار با رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی، یکی از مشکلات امروز جامعه و از علل اصلی مرگ و میر را بیماری‌های غیرواگیر دانست و گفت: ورزش همگانی بر سلامت عمومی تاثیر بسیار دارد.

پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس یکشنبه به نقل از محمد هادی ایمانیه در این دیدار افزود: سکته‌های قلبی و مغزی در راس بیماری‌های غیر واگیر به ‌عنوان عامل اصلی مرگ و میر است.
او ادامه داد: این بیماری‌ها ۶ فاکتور دارند که کم تحرکی یکی از فاکتورهای بسیار مهم آنهاست و در کنار آن چاقی، دیابت، فشارخون، بالا بودن چربی خون و مصرف دخانیات نیز از دیگر عوامل بیماری‌های غیر واگیر است.
وی بیان کرد: قطعا ورزش عاملی مهم و تاثیرگذار در سلامت مردم به شمار می‌رود چرا که ورزشکاران یا دخانیات مصرف نمی کنند و یا در حد بسیار کم مصرف می‌کنند، چربی و فشار خون کمتری دارند و بنابراین ورزش همگانی می‌توان بر سلامت عمومی تاثیرگذار باشد.
استاندار فارس، با بیان اینکه وزارت ورزش و جوانان به لحاظ بودجه ای در شرایط مناسبی قرار ندارد افزود: تقدیم لایحه دوفوریتی حمایت از ورزش به مجلس شورای اسلامی بسیار موثر خواهد بود چرا که به نظر نمی‌رسد نماینده‌ای از آن دفاع نکند.
ایمانیه گفت: ۵۲ سازمان شاخص در استان وجود دارد که می‌توان هر هفته با یک سازمان هماهنگ و برنامه پیاده‌روی و ورزش همگانی را برگزار کرد.

لزوم استفاده از ظرفیت خیرین در اجرای پروژه های ورزشی
استاندار فارس، ضمن تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت خیرین برای اجرای پروژه‌های ورزشی گفت: چنانچه خیری بخواهد در حوزه ورزش سرمایه‌گذاری کند می‌توان این سرمایه‌گذاری را جهت ‌دهی کرد تا بجای فضاهای سرپوشیده از فضاهای روباز که می‌تواند در اختیار عموم مردم قرار گیرد، بهره برد.
ایمانیه افزود: برای نمونه می‌توان به خیری اشاره کرد که اخیرا ورزشگاه ماهان را ساخته است و قصد دارد نسبت به ساخت ۲ ورزشگاه ویژه بانوان و آقایان در ۱۱ منطقه شهرداری شیراز اقدام کند.
وی، یکی از راه حل های مناسب برای حفظ امنیت کشور را روی آوردن به ورزش دانست و ادامه داد: امیدواریم که با کاهش کرونا زمینه بازگشت به زندگی عادی و شروع جدی تر ورزش به ویژه ورزش همگانی فراهم شود.
ایمانیه گفت: ارائه یک لایحه به شورای شهر شیراز برای توجه بیشتر به بحث ورزش همچون ساخت پیاده راه های سلامت یک راه حل موثر خواهد بود و شیراز با اجرای جدی این موضوع می‌تواند به عنوان الگویی در سراسر کشور مطرح شود.
 

دشمنی استکبار جهانی با سپاه به دلیل اهمیت این نهاد است
استاندار فارس همچنین در دیدار با فرمانده سپاه فجر استان که به مناسبت سوم شعبان روز پاسدار انجام شد، گفت: دشمنان و استکبار جهانی به دلیل موفقیت ها و اهمیت سپاه دشمنی زیادی با این نهاد دارد.
ایمانیه از خدمات و مجاهدت های سبزپوشان پاسدار انقلاب اسلامی تقدیر کرد.
وی ادامه داد: بنیان مستحکم سپاه که امام راحل ایجاد کرد بعد از ۴۳ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، ارزش و اهمیت آن بیشتر روشن شده است.

شیراز پردرخت را احیا کنیم
استاندار فارس همچنین در مراسم روز درختکاری در منطقه بام شیراز گفت: باید دوباره به شیراز سبز و پردرخت برگردیم و این شهر را مانند گذشته که به شهر باغ ها معروف بود، احیا کنیم.
ایمانیه با بیان اینکه امام سجاد(ع) رساله ای بی نظیر به نام رساله حقوق دارند که در آن از حقوق انسان ها، حیوانات، درختان و سایر موجودات سخن گفته اند، اظهارداشت: دنیای امروز باید در برابر رساله حقوق امام زین العابدین (ع) زانوی ادب بزند و نحوه رفتار خود را بر اساس این معارف تنظیم کند. 
استاندار فارس با اشاره به اینکه امام سجاد(ع) اهتمام زیادی به عمران و آبادانی و درختکاری داشتند، افزود: به‌عنوان انسان های شیعه و مسلمان باید راه و منش امامان معصوم(ع) در حفظ و حراست از درختان را در پیش بگیریم.
وی ادامه داد: امروز به مناسبت روز درختکاری به صورت نمادین، درختی کاشتیم تا ثابت شود که مدیریت ارشد استان برای حفظ محیط زیست، منابع طبیعی، منابع آبی و درختان همه تلاش خود را بکار خواهد گرفت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha