۱۵ اسفند ۱۴۰۰، ۶:۲۵
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 84672348
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

گفت وگوی وزیران خارجه قطر و ایتالیا درباره تحولات منطقه و جهان

تهران- ایرنا- منابع خبری گزارش دادند، وزیر خارجه قطر در دوحه با همتای ایتالیایی خود درباره تحولات منطقه‌ای و بین المللی گفت وگو کرده‌ است.

به گزارش بامداد یکشنبه ایرنا از خبرگزاری رسمی قطر (قنا)، «محمد عبدالرحمن آل ثانی» و «لوئیجی دی مایو» درخصوص همکاری‌های دو جانبه و راه‌های گسترش آن گفت وگو کردند.

بر اساس این گزارش، وزیران خارجه قطر و ایتالیا همچنین درخصوص آخرین تحولات منطقه‌ای و بین المللی هم به بحث و تبادل نظر پرداختند.

خبرگزاری قطر جزئیات بیشتری از این گفت وگو گزارش نکرده است.

سفر وزیر خارجه ایتالیا به قطر درحالی صورت گرفته است که پیش تر رسانه‌ها درباره تلاش رم برای خرید گاز از قطر به خاطر تحولات اخیر در اوکراین خبر داده بودند.

همچنین «ماریو دراگی» رئیس جمهور ایتالیا روز شنبه با شیخ «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر تماس گرفت و درباره تحولات منطقه‌ای و بین المللی با وی گفت وگو کرد؛ یکی از محورهای گفت وگوی طرفین مربط به نگرانی‌های جهان در مورد عواقب جنگ روسیه علیه اوکراین و راه‌های تامین گاز روسیه به اروپا در شرایط جدید بوده است.

این تماس تلفنی در حالی انجام شد که نگرانی‌ها در خصوص تاثیر جنگ روسیه علیه اوکراین بر واردات گاز اروپا افزایش یافته است، زیرا روسیه بخش عظیمی از گاز اروپا را تامین می‌کند و اوکراین یک کشور ترانزیتی برای انتقال گاز طبیعی از روسیه به کشورهای اروپایی است.

پیشتر واشنگتن گفته بود دوحه می‌تواند گاز اروپا را تامین و کمبود گاز روسیه را جبران کند در همین حال قطر گفته بود که در صورت کمبود گاز به تنهایی قادر نخواهد بود تمام نیازهای گاز اروپا را تامین کند.

روسیه در سحرگاه ۲۴ فوریه (۵ اسفند) عملیات نظامی خود علیه اوکراین را آغاز کرد که اخلال در صادرات گاز به اروپا از اولین تبعات این عملیات نظامی بود که واکنش‌های بین المللی و اعمال تحریم‌های اقتصادی و مالی «سخت» علیه مسکو را به همراه داشته است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha