بهسازی جاده آزادشهر- شاهرود نقش بسزایی در کریدور شمال به جنوب دارد

گرگان- ایرنا - نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی گفت: بهسازی جاده آزادشهر به شاهرود که نقش بسزایی در کریدور شمال به جنوب دارد یکی از خواسته های به حق مردم منطقه از دولت سیزدهم است.

به گزارش ایرنا، غلامعلی کوهساری جمعه شب در نشست شورای اداری استان گلستان با حضور رییس جمهور و جمعی از وزرا دولت سیزدهم در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد گرگان افزود: علاوه بر این سرمایه گذاری در ایجاد راه آهن اینچه برون ، گنبدکاووس، آزادشهر ، شاهرود به طبس دیگر خواسته مردم منطقه از دولت بوده که شرکت ذوب آهن با ۲۰ درصد سرمایه گذاری آن اعلام آمادگی کرده است.

وی رفع مشکل کشاورزان منطقه با منابع طبیعی در خصوص دریافت سند زراعی، حذف مالیات ارزش افزوده از کشاورزان استان، تسریع در ساخت سد قورچای رامیان برای تامین آب شرب و کشاورزی، ساخت بیمارستان در رامیان، ارتقای بیمارستان های امام رضا (ع) در خان ببین و آزادشهر، ایحاد شهرک کشاورزی در دلند و ناحیه صنعتی در فندرسک، اصلاح شبکه آب شرب در شهرستان آزادشهر و رامیان را خواستار شد.

۶۰ درصد خانوارهای گلستانی جزو سه دهک پایین جامعه هستند

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی در این جلسه گفت : اکنون ۵۰ درصد از خانوارهای این استان جزو سه دهک پایین جامعه بوده و نیاز مبرم به حمایت دولت را دارند.

رمضان سنگدوینی تصریح کرد: خط فقر در میان خانوارهای ساکن در این استان به حدی بوده که جزو چهارمین استان کشور محسوب می شود.
وی تامین آب شرب ساکنان این استان به دلیل افت شدید منابع زیر زمینی بر اثر خشکسالی طی سال های اخیر با ایجاد سد های نرماب و شصت کلاته گرگان را خواستار شد و گفت: امسال به دلیل کمبود آب در استان برخی از شهرستان ها قطعی ۱۰ تا هشت ساعت را در شبانه روز تجربه کرده اند.
نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی به وضعیت مجتمع پتروشیمی گلستان اشاره  و اضافه کرد : پیگیری صورت گرفته تاکنون از سوی دستگاه قضایی جای قدردانی داشته و اکنون آماده سرمایه گذاری بوده که حمایت دولت را می طلبد.
وی تسهیل در صدور مجوز تله کابین گرگان، اختصاص اعتبار برای ایجاد پیست سوارکاری آق قلا، تسریع در اکتشاف نفت و گاز گمیشان، حمایت از کارخانه های آرد در استان، لغو مصوبه ممنوعیت کشت برنج و حمایت مالی در ایجاد صنایع غذایی و تبدیلی در حوزه دام و طیور را از دولت سیزدهم خواستار شد.

رییس جمهور امروز جمعه در شانزدهمین سفر استانی دولت سیزدهم با همراه شماری از وزرا به استان گلستان سفر کرده است.

آیت الله رئیسی در ۱۵ سفر پیشین استانی خود به استان‌های هرمزگان، قم، یزد، لرستان، زنجان، سمنان، اردبیل، فارس، خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام، کهگیلویه وبویراحمد، بوشهر و گیلان سفر کرده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha