۹ اسفند ۱۴۰۰، ۲۳:۳۹
کد خبر: 84666938
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بودجه یک هزار و ۹۰۰ میلیارد تومانی شهرداری اراک تصویب شد

اراک - ایرنا- رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: بودجه یک هزار و ۹۰۰ میلیارد تومانی سال آینده شهرداری اراک در صحن علنی شورا به تصویب رسید.

سید «وحید میرنظامی» شامگاه دوشنبه در نشست صحن رسمی شورای اسلامی کلانشهر اراک افزود: بودجه سال آتی مدیریت شهری اراک یک هزار و ۸۸۰ میلیارد تومان پیش بینی شده بود که مقرر شد ۲۰ میلیارد تومان دیگر از محل دریافت عوارض آلایندگی صنایع برای اجرای طرح منطقه دره گردشگری گردو و همچنین تکمیل باغ موزه دفاع مقدس اختصاص یابد که این بودجه در نهایت با ۱۰ رای موافق اعضا با یک هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان مصوب شد.

وی تاکید کرد: امید است در سال ۱۴۰۱، طرح های نیمه تمام عمرانی کلانشهر اراک تکمیل و عملیات اجرایی سه طرح تفرجگاهی منطقه گردشگری گردو، پارک شهید باهنر و کوی مستوفی( بام اراک) کلید بخورد.
رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک اظهار داشت: با توجه به اینکه بحث محله محوری مهمترین رویکرد شورای ششم اسلامی کلانشهر اراک است بنابراین ایجاد بازارچه‌های محلی، پارک‌های محلات و همچنین مجتمع های فرهنگی در سال آتی هدفگذاری و در اولویت اقدامات قرار دارد.

میرنظامی ادامه داد: مدیریت شهری تا ۲۵ اسفندماه باید پیوست های بودجه را به شورای اسلامی شهر ارسال کند و برنامه مشخصی در خصوص اجرای طرح ها در محله های مختلف شهر ارائه دهد و همچنین نظارت های لازم در خصوص اجرا و هزینه کرد طرح‌ها پس از تصویب بودجه انجام می شود.

وی ضمن تاکید بر اینکه مدیریت شهری اراک باید تلاش مضاعفی در خصوص افزایش کسب درآمد و جذب سرمایه گذار برای اجرای طرح های شهری داشته باشد، بیان کرد: با تعامل و هم افزایی دستگاه‌های اجرایی ذیربط موانع حقوقی اراضی گردو و همچنین پارک شهید باهنر رفع شده که امید است شهرداری اراک با جذب سرمایه گذار در اسرع وقت نسبت به اجرایی کردن این طرح های تفریحی اقدامات لازم صورت گیرد.

شهردار کلانشهر اراک نیز در این نشست بیان داشت: از بودجه مصوب شده سال آتی مدیریت شهری اراک ۳۰۱ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان در حوزه کالبدی و شهرسازی، ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای انجام خدمات شهری، در حوزه ایمنی و بحران ۷۵ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است. 
" علیرضا کریمی" افزود: در حوزه حمل و نقل و ترافیک ۳۶۲ میلیارد تومان و در حوزه اجتماعی و فرهنگی نیز ۴۲ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است که سال گذشته برای این حوزه یک سوم این اعتبار نیز لحاظ نشده بود و همچنین در حوزه خدمات مدیریت ۶۵۱ میلیارد و ۴۲۰ میلیون تومان اعتبار برای شهر و محلات و بسترهای محله محور لحاظ شده است.
شهردار اراک اظهار داشت: بر اساس‌ دستورالعمل از یک تا سه درصد از هزینه های جاری در  راستای آموزش بهره گیری کرد که در این راستا یک و هفت دهم درصد پیش بینی شده و همچنین در حوزه مدیریت بحران حداکثر پنج درصد را می توان لحاظ کرد که در این راستا ۷۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان اعتبار پیش بینی شده است. 
کریمی ادامه داد: در حوزه توسعه و ایجاد فضای سبز  ۵۱ میلیارد تومان اعتبار علاوه بر نگهداری فضاهای سبز قبلی پیش بینی شده و در خصوص موزه اسناد و بافت های تاریخی پنج میلیارد تومان در راستای حفظ هویت شهر لحاظ شده که در خصوص تملکات نیز با افزایش درآمدهای شهر در متمم بودجه میتوان آن را لحاظ کرد.

وی تاکید کرد: مقرر شده که ۲۳ هکتار از اراضی منطقه دره گردشگری گردو را اداره کل راه و شهرسازی استان در اختیار شهرداری قرار دهد که مقدمات آن فراهم شده و هیات کارشناسی برای قیمت گذاری این اراضی معرفی شده و در آینده ای نزدیک این مهم انجام می شود.
شهردار اراک در خصوص طرح بازآفرینی شهری نیز گفت: بازآفرینی شهری یک ستاد شهرستانی است و تنها در حیطه وظایف مدیریت شهری نیست و سایر دستگاه‌ها نیز در قالب برنامه مصوب ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار آن را اجرا می کنند و بر اساس ماده ۵۹ قانون ششم برنامه توسعه موظف هستیم برنامه های توسعه اجتماع محلی را پیگیری کنیم و باید اذعان داشت که شهرداری به آنچه در تعهد وظایفش است پایبند است.

کریمی خاطرنشان کرد: افزایش بودجه ۱۴۰۱ به متمم بودجه سال جاری، ۴۶ درصد است که سهم اعتبارات جاری ۲۸ درصد و سهم اعتبارات عمرانی نیز ۷۲ درصد پیش‌بینی شده است.

اراک مرکز استان مرکزی است و در این منطقه بیش از ۵۸۰ هزار نفر ساکن است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha