دوسوم مردم جهان خواستار ممنوعیت استفاده از پلاستیک‌های یکبارمصرف هستند

تهران- ایرنا- یافته‌های یک نظرسنجی نشان می‌دهد ۷۵ درصد از مردم جهان معتقدند استفاده از پلاستیک‌های یکبار مصرف باید ممنوع شود.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از رویترز، این نظرسنجی که توسط شرکت تحقیقاتی ایپسوس و با مشارکت بیش از ۲۰ هزار نفر در ۲۸ کشور جهان انجام شده نشان می‌دهد افرادی که خواستار ممنوعیت استفاده از پلاستیک هستند از ۷۱ درصد در سال ۲۰۱۹ به ۷۵ درصد در سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است. همچنین ۸۲ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی ابراز تمایل کرده‌اند کسب‌وکارها از بسته‌بندی پلاستیکی کمتر در محصولات استفاده کنند؛ در حالیکه در نظرسنجی دو سال قبل، این رقم ۷۱ درصد بوده است.   

مارکو لامبرتینی، رئیس صندوق جهانی حیات وحش می‌گوید: مردم در سراسر جهان به‌روشنی دیدگاه خود را (درمورد استفاده از پلاستیک) بیان کرده‌اند. اکنون دولت‌ها وظیفه دارند تا توافق نامه پاریس را مبنی بر کاهش استفاده از پلاستیک اجرا کنند، ما می‌توانیم آلودگی محیط زیست ناشی از پلاستیک را از بین ببریم. 

یافته‌های این نظرسنجی که در آستانه نشست برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد در نایروبی (۲۸ فوریه تا ۲ مارس/ ۹ تا ۱۱ اسفند) منتشر شده است؛ پیامی روشن به دولت‌ها برای چاره‌اندیشی در مورد پسماند پلاستیکی به عنوان بخشی مهم از توافق پاریس ۲۰۱۵ است. تقریبا ۹۰ درصد از پاسخ‌دهندگان در این نظرسنجی از توافق یادشده حمایت می‌کنند اما هنوز معلوم نیست آیا این توافق می‌تواند روند بازیافت و دسته‌بندی پسماند پلاستیکی را تسهیل کند یا خیر.

توافقنامه اقلیمی پاریس قراردادی در چارچوب پیمان‌نامه سازمان ملل در زمینه تغییرات اقلیمی (UNFCCC) و پس از مذاکراتی میان نمایندگان ۱۹۵ کشور جهان در بیست و یکمین کنفرانس تغییرات اقلیمی سازمان ملل متحد در پاریس، تصویب شد و در ۲۱ دسامبر سال ۲۰۱۵ به تایید عمومی رسید. این پیمان در روز زمین، برابر با ۲۲ آوریل سال ۲۰۱۶ در مراسمی در نیویورک به امضا رسید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha