۲۷ بهمن ۱۴۰۰، ۱۴:۰۷
کد خبر: 84652708
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار: کرمان برجسته‌ترین استان در ستاد اربعین باشد

کرمان - ایرنا - استاندار کرمان گفت: این استان باید به دلیل سبقه و وجود سپهبد شهید سلیمانی نقش ویژه‌ای در ستاد اربعین ایفا کند و برجسته ترین استان در حوزه اربعین باشد.

به گزارش ایرنا، علی زینی وند روز چهارشنبه‌ در نشست ستاد اربعین استان کرمان افزود: تاکید می شود حتی یک نفر هم بصورت پراکنده به کربلا نرود و تمام سفرها ساماندهی شود و امیدواریم کشور نیز در این حوزه سخت‌گیری کند تا حتی یک نفر بدون اعزام کاروانی نباشد زیرا ممکن است افرادی که به صورت پراکنده به زیارت اربعین می‌روند در حوادث و مشکلات گرفتار شوند که این اتفاقات برای ما دشوار است.

وی اظهار داشت: ستاد اربعین با وجود ساختار جدید، جدی تر از گذشته پیگیری می شود زیرا اربعین برای کشور، نظام و مردم از اهمیت بسیار خاصی برخوردار است.

استاندار کرمان گفت: شخص وزیر کشور نیز علاوه بر وظایف سازمانی، عنایت ویژه‌ای بر پیاده روی اربعین دارد و در تمامی پیاده روی‌ها حضور دارد و به استانداران تاکید کرده، کمیته ها جدی تر پای کار باشند.

زینی وند اضافه کرد: کمیته های ستاد اربعین در کرمان بصورت جدی تشکیل شود و مدیران حتما در نشست‌ها حضور داشته و شرح وظایف خود را انجام دهند.

وی افزود: پیش بینی و برآوردهای تقریبی در حوزه زوار، ثبت نام و اعزام های مربوطه به سفر اربعین جمع بندی و در دستور کار جلسات گذاشته و پیگیری شود و تمامی برآوردها از اعزام زائران اربعین تا پایان فروردین ماه سال آینده روی کاغذ بیاید و به مردم ابلاغ شود.

وی تصریح کرد: علاقمندیم یک تا ۲ نفر از تشکل های مردمی، موکب ها و خیران اربعین به جمع ستاد اربعین استان کرمان اضافه شوند.

استاندار کرمان عنوان کرد: یک مراسم شبه اربعین نیز در سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی داشتیم و احتمالا در نوروز با حضور زائران در این استان روبرو باشیم که همه اینها باید ساماندهی شود.

وی تاکید کرد: بایستی ساختارهای هفته مقاومت را به کمک آیین اربعین بیاوریم و موکب ها را ساماندهی کنیم.

زینی وند گفت: باید تعدادی موکب را در مرز شلمچه مستقر کنیم و تمرکزمان بر این حوزه باشد و خیران و هزینه زائرسرا نیز مدیریت شوند و تمامی صنایع باید در این بخش همکاری کنند زیرا آنجا هزینه سنگینی دارد و همه علاقمند به همکاری هستند.

وی یادآور شد: همچنین باید حوزه مردمی اربعین را برجسته ترکنیم که در این زمینه تفاهم نامه‌ای منعقد شده و در سال جدید کار را آغاز می‌کنیم.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان نیز در این نشست گفت: آخرین اعزام اربعین این استان در سال ۹۷ بود که حدود ۱۱۸ هزار نفر زائر در این ایام به کشور عراق اعزام شدند.

حمید شمس الدینی ضمن پیش بینی افزایش ۲۰ درصدی زائران اربعین در سال آینده افزود: طبق این پیش بینی احتمالا ایران حدود پنج میلیون نفر زائر را در اربعین حسینی به کشور عراق اعزام کند که از این تعداد حدود ۱۴۵ هزار نفر آنها از استان کرمان باشد.

وی ادامه داد: پیش بینی می شود که ۶۰ درصد از اعزام زائران از طریق ناوگان حمل و نقل جاده ای استان کرمان باشد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha