۲۵ بهمن ۱۴۰۰، ۱:۱۱
کد خبرنگار: 2448
کد خبر: 84650339
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اتریش به حمایت از راه اندازی خط لوله نورد استریم ۲ ادامه می‌دهد

تهران- ایرنا- مارگارت شرامبوک وزیر اقتصاد اتریش اعلام کرد که کشورش برخلاف میل سایر کشورها، پروژه گازی نورد استریم ۲ به رهبری روسیه را رها نخواهد کرد.

به گزارش ایرنا، وزیر اقتصاد اتریش در مصاحبه با شبکه (ORF tv) گفت: می‌دانم که برخی کشورها دوست دارند اتریش خط لوله نورد استریم ۲ را کنار بگذارد، اما این اتفاق از طرف من و وزیر امور خارجه اتریش (الکساندر شالنبرگ) نخواهد افتاد.

شرامبوک در ادامه افزود: اتریش از طریق شرکت OMV (نفت و گاز اتریش) سرمایه گذاری زیادی کرده است، ما به حاکمیت قانون بین‌المللی و امنیت سرمایه‌گذاری نیاز داریم و بنابراین اگر تهاجمی صورت نگیرد به نظر ما خط لوله نورد استریم ۲ باید شروع به کار کند.

خط لوله نورد استریم ۲ برای انتقال گاز طبیعی از روسیه به آلمان از طریق زیر دریای بالتیک طراحی شده است.

در ۱۰ سپتامبر(۱۰ آذر) شرکت گاز پروم روسیه اعلام کرد که ساخت این خط لوله به پایان رسیده است، روند صدور گواهینامه نورد استریم ۲ به عنوان اپراتور مستقل خط لوله هم اکنون در حال انجام است تا اطمینان حاصل شود که پروژه با شرایط دستورالعمل گاز اتحادیه اروپا مطابقت دارد.

خط لوله نورد استریم ۲، خط لوله انتقال گاز طبیعی به طول یکهزار و ۲۲۲ کیلومتر است که از شهر ویبورگ روسیه آغاز شده و پس از عبور از دریای بالتیک در شهر گرایفسوالد آلمان پایان می‌یابد. ظرفیت انتقال گاز طبیعی این خط لوله روزانه معادل ۱۵۰ میلیون متر مکعب است. مراحل احداث این خط لوله سپتامبر گذشته (شهریور ۱۴۰۰) پایان یافت اما هنوز گاز به آن تزریق نشده است.

دور جدیدی از تنش‌های روسیه با غرب از اواسط ماه دسامبر (آذر ۱۴۰۰) و وقتی آغاز شد که مسکو از مقامات سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (نانو) و آمریکا خواست از گسترش این سازمان در شرق اروپا به‌ویژه اوکراین خودداری کنند. مخالفت واشنگتن و اتحادیه اروپا با این خواسته‌ها به استقرار نیروهای نظامی دوطرف در مرزهای اوکراین و احتمال بروز رویارویی مستقیم دوطرف منجر شده است.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha