آبرسانی به شهر رضویه در شهرستان مشهد تثبیت شد

مشهد- ایرنا- همزمان با آخرین روز دهه فجر انقلاب اسلامی، با بهره‌برداری از مخزن ذخیره آب شرب بتنی ۲ هزار متر مکعبی با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال، آبرسانی به شهر "رضویه" از توابع شهرستان مشهد تثبیت شد.

نماینده مردم فریمان، سرخس و بخش‌های احمدآباد و رضویه در مجلس شورای اسلامی روز جمعه در آیین بهره برداری از این طرح اظهار داشت: تصمیم اساسی مجلس شورای اسلامی در خصوص ادغام شرکتهای آبفای شهری و روستایی از سال گذشته اجرایی شد و تاکنون در شهرستان مشهد خیر و برکت زیادی در تثبیت و تامین منابع آب داشته است.
سیداحسان قاضی‌زاده هاشمی خاطرنشان کرد: در پنج سال گذشته ترسالی داشته ایم اما سال ۱۴۰۰ در ۵۰ سال اخیر از لحاظ خشکسالی کم سابقه بوده است و با وجود اوج بحران خشکسالی و دغدغه دامداران، تنها در ۲ تا سه روستای مشهد بحران کم آبی داشتیم که به همت شرکت آبفای مشهد حل شد و این درحالی است که در خشکسالی‌های شدید گذشته بیش از ۵۰ روستا همزمان در فصل تابستان با بحران آب مواجه می شدند.
قاضی‌زاده اضافه کرد: طرح آبرسانی به بخش رضویه و تامین منابع آب از ۲ سال پیش آغاز شد و آستان قدس رضوی نیز همراهی خوبی در این خصوص داشت. 
وی گفت: هزار و ۱۰۰ واحد مسکن مهر در شهر رضویه ساخته شده که در کمتر از ۶ ماه این واحدها واگذار شد و با توجه به روند توسعه جمعیتی، برای طرح اقدام ملی مسکن در این منطقه پیش‌بینی‌هایی شده که نیازمند تامین زیرساخت است و مقدمه این زیرساختها نیز تامین آب پایدار است.
نماینده مردم فریمان، سرخس و بخش‌های احمد آباد و رضویه افزود: موضوع جمع‌آوری فاضلاب شهر رضویه و پساب نیز برای شهر رضویه ضروری است، حوزه آب و فاضلاب مشهد در این منطقه صاحب خدمت و ذینفع است.
قاضی‌زاده اضافه کرد: این خدمت رسانی موجب توسعه و رونق اشتغال و حضور پایدار مردم در این بخش می‌شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد نیز در این مراسم اظهار کرد: هم اینک ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۰ درصد جمعیت روستایی استان خراسان رضوی از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند هستند.
حسین اسماعیلیان افزود: طرح آبرسانی به شهر رضویه مشهد شامل ساخت مخزن ۲ هزار متر مکعبی است که با بهره برداری از آن مشکل سرانه آب آشامیدنی رضویه برطرف می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: برنامه‌های متعددی نیز برای آبرسانی به روستاهای مشهد در دست انجام است و نمایندگان مجلس نیز در سطح ملی پیگیری‌های خوبی برای تامین اعتبار آبرسانی به روستاهای شهرستان مشهد داشته و دارند.
اسماعیلیان اضافه کرد: در بخش رضویه بویژه در حوزه روستاها، محرومیت زیادی وجود دارد و هرچه کار انجام شود باز هم کم است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد ادامه داد: همچنین در دهه فجر امسال طرحهای آبرسانی به ۳۰ روستای بخش رضویه با ۹ میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری رسید.
اسماعیلیان افزود: به رغم خشکسالی‌های شدید در استان و مشهد، مشکلات مربوط به حوزه آب نسبت به گذشته کمتر شده‌است.
شهرستان ۳.۵ میلیون نفری مشهد متشکل از سه بخش مرکزی، رضویه و احمد آباد است که به ترتیب سه شهر مشهد، رضویه و مُلک آباد مرکز سه بخش آن هستند.
بر اساس سرشماری سال ۹۵ جمعیت شهر رضویه هشت هزار و ۸۰۰ نفر بوده است اما بر اساس آمار مرکز بهداشت اکنون شمار ساکنان آن ۱۱ هزار و ۴۰۰ نفر است، در حال حاضر هزار واحد مسکن مهر در این شهر ساخته شده که فقط این واحدها سه هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت دارند.
 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha