۲۱ بهمن ۱۴۰۰، ۱۳:۳۹
کد خبر: 84646279
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

وزیر راه و شهرسازی: مسکن پیشران‌ اقتصاد کشور است

۲۱ بهمن ۱۴۰۰، ۱۳:۳۹
کد خبر: 84646279
وزیر راه و شهرسازی: مسکن پیشران‌ اقتصاد کشور است

شیراز-ایرنا- وزیر راه و شهرسازی گفت:مسکن پیشران‌ اقتصاد کشور است که استان فارس در این حوزه عقب ماندگی دارد و امیدواریم با کمک استاندار و مدیران حوزه راه و شهرسازی این کمبودها رفع شود.

رستم قاسمی پنجشنبه در آیین افتتاح بیمارستان ۳۱۳ تختخوابی سیدالشهدا (ع) جهرم استان فارس افزود: هم اکنون وزارت راه و شهرسازی دو مأموریت بزرگ بر عهده دارد یکی توسعه بخش حمل و نقل ریلی هوایی و دریایی است که شاهد عقب‌ماندگی در این حوزه ها هستیم و ماموریت دوم در بخش ساخت مسکن است که باید ساخت ۴ میلیون مسکن محقق شود.

وی بیان کرد: یک میلیون از این آمار در حال ساخت است که به زودی در سال آینده ساخت یک میلیون دیگر نیز آغاز  می شود و در طی چهار سال، ۴ میلیون مسکن تکمیل خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سالانه ۱۷ هزار فوتی در جاده‌ها داریم، گفت: باید در حوزه آزاد راهی تحول ایجاد شود که در دولت سیزدهم به توسعه دو موضوع مهم ریلی و آزادراهی نگاه ویژه داریم.

قاسمی ادامه داد: مسکن نیاز اصلی جوانان و ازدواج است و گام‌های بزرگی در این حوزه داریم و هم اکنون قریب به یک میلیون واحد مسکن ساخت آنان در حال انجام است.

عملیات اجرایی ساخت ۲ میلیون واحد مسکن در کشور آغاز می شود

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز در آیین افتتاح بیمارستان ۳۱۳ تختخوابی سیدالشهدا(ع) جهرم اظهار کرد: بانک زمین در کشور وجود دارد و بی‌نظیر است و به زودی عملیات ساخت ۲ میلیون واحد مسکونی آغاز خواهد شد.

محمدرضا رضایی کوچی  افزود: جهاد در توسعه و ایمن‌کردن راه‌ها بسیار امری ضروری است و باید برای اقتصاد کشور به ظرفیت حمل و نقل هوایی توجه ویژه شود.

وی ادامه داد: با راه‌اندازی فرودگاه بین‌المللی جهرم می‌توان از کشورهای همسایه بیماران به این بیمارستان مراجعه کنند و باید به عنوان توریست درمانی به مجموعه درمانی جهرم نگاه شود.

نماینده مردم جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی گفت: راهکارهای جدیدی برای افزایش درآمد فرودگاه‌های کوچک باید ترسیم شود و باید شاهد افزایش پرواز داخلی باشیم.

رضایی ادامه داد: امکان صادرات بار از فرودگاه جهرم وجود دارد و سالانه بیش از یک میلیون و پانصد تن محصولات کشاورزی از جهرم خارج می شود.

وی اعلام کرد: ظرفیت حضور شرکت‌های بخش خصوصی در کشورهای همسایه باید ایجاد کنیم و باید از ظرفیت اقتصادی در کشورهای همسایه نهایت استفاده شود.

عدالت و تعالی نظام سلامت برنامه جدید وزارت بهداشت است

معاون وزیر بهداشت نیز در آیین افتتاح بیمارستان سیدالشهدا (ع) جهرم گفت: عزیزان کادر درمان سربازان جنگ کرونا هستند چراکه روزانه ۴ هزار بیمار در کشور بستری می شود.

سعید کریمی افزود: نیاز است که امکانات و تجهیزات بیمارستان‌ها به روز باشد و بیمارستان جهرم بسیار درجه یک و استاندارد است.

معاون وزیر بهداشت اضافه کرد: عدالت و تعالی نظام سلامت برنامه های جدید وزارت بهداشت هستند. هدف ما در وزارت بهداشت آن است که مریض در بیمارستان دغدغه ای دیگر نداشته باشد.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha