۲۳ بهمن ۱۴۰۰، ۸:۳۶
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84646250
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۱۳ تُن ماهی منجمد از کردستان به روسیه صادر شد

۲۳ بهمن ۱۴۰۰، ۸:۳۶
کد خبر: 84646250
۳۱۳ تُن ماهی منجمد از کردستان به روسیه صادر شد

سنندج- ایرنا- مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: از ابتدای امسال تا پایان دی ماه سال جاری، ۳۱۳ هزار و ۸۳۲ کیلو ماهی منجمد از استان به روسیه صادر شده است.

مجتبی ورمقانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان صادرات به کشور روسیه نسبت به مدت مشابه سال گذشته، بیش از ۱۷ برابر رشد داشته است که رقمی صعودی و بسیار حائز اهمیت است.

وی به ظرفیت بالای استان در زمینه تولید ماهی و توسعه شیلات اشاره کرد و گفت: این میزان در قالب ۱۷ محموله ماهی قزل آلا منجمد در سال جاری به کشور روسیه صادر شده است.

مدیرکل دامپزشکی کردستان ادامه داد: با وجود تحریم ها و مشکلات زیاد، افزایش صادرات محصولات غیر نفتی به ارزآوری بیشتر کمک کرده و این مهم ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه استان در بخش تولیدات دامی و شیلات خواهد شد.

در حال حاضر شیلات استان کردستان در بخش تکثیر و تولید ماهیان سردابی، صید و صیادی در منابع آبی (دریاچه های طبیعی و پشت سدها)، تکثیر و پرورش ماهیان زینتی و تکثیر و پرورش زالو فعالیت دارد.

تولید آبزیان در استان کردستان به ۲ صورت گرم آبی و سردآبی است تولید ماهیان گرم آبی در ۶ منبع آبی در قالب ۶ تعاونی صیادی برای بیش از ۴۰۰ نفر به طور مستقیم ایجاد اشتغال کرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha