تاکید بر تداوم رعایت پروتکلهای بهداشتی در چهارمحال و بختیاری

شهرکرد-ایرنا- شیوع سویه امیکرون ویروس کرونا در کشور باعث شده است تا دوباره رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیش از گذشته مورد تاکید کارشناسان و مسوولان چهارمحال و بختیاری قرار گیرد.

با اعلام رنگ‌بندی جدید شهرهای مختلف در خصوص میزان شیوع ویروس کرونا به ویژه سویه امیکرون، اکنون پزشکان و کارشناسان بهداشتی نسبت به رعایت دقیق پروتکهای بهداشتی مانند گذشته و حتی بیشتر از آن تاکید دارند.

 استاندار چهارمحال و بختیاری در تازه ترین نشست ستاد پیشگیری از شیوع کرونا در استان با اشاره به اعمال محدودیت‌های کرونایی در شهرستان‌های با وضعیت قرمز گفت: فعالیت تمامی مدارس شهرستان شهرکرد به‌مدت یک‌هفته غیرحضوری شود.

غلامعلی حیدری با اشاره به سیر صعودی ابتلا به کرونا در استان تاکید کرد: مدارس شهرستان‌های نارنجی استان به‌صورت نقطه‌ای غیرحضوری شوند و براساس نظر مسوولان بهداشت و درمان سویه اُمیکرون بیشتر کودکان و نوجوانان را درگیر می‌کند.
حیدری تصریح کرد: پیک ششم کرونا در ابتدای اسفندماه در استان نمود می‌یابد و در همین راستا باید با اقدامات مورد نیاز، سرعت ابتلا به این سویه جدید را در استان کاهش داد.
وی یادآور شد: هم‌اکنون عادی‌انگاری رواج یافته است و باید با فرهنگ‌سازی و آموزش جامعه نسبت به تبعات ناشی از شیوع پیک ششم تبیین شود.
استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: واکسیناسیون گسترده علیه ویروس کرونا باعث کاهش مرگ و میر و بستری در پیک جدید می‌شود و به همین علت مردم باید نسبت به ویژگی‌های سویه اُمیکرون از جمله سرعت انتقال بالا و تاثیر آن بر کودکان و نوجوانان آگاه شوند.
حیدری تاکید کرد: توجه به قرار گرفتن استان در پیک جدید، مراکز بهداشتی و درمانی در آماده‌باش کامل باشند و از تمامی ظرفیت‌ها و تریبون‌ها برای اغناسازی مردم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تزریق واکسن به‌ویژه دوز سوم استفاده شود.
وی با اشاره به اعمال محدودیت‌های کرونایی در استان دانشگاه‌ها نیز با تصمیم مدیریت افزود: دانشگاه در این مدت می‌توانند کلاس‌های خود را به‌صورت غیرحضوری برگزار کنند و تا زمان عبور از پیک ششم کرونا، دستگاه‌های اجرایی برگزاری جلسات را به کمترین میزان ممکن برسانند.
وی با انتقاد از رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی در سیستم حمل و نقل عمومی برون‌شهری یادآور شد: باید نظارت بر این مساله تشدید شود.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری نیز از آغاز تزریق واکسن ایرانی کووپارس رازی علیه بیماری کرونا همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی در این استان خبر داد.
دکتر ارسلان خالدی‌فر اظهار داشت: واکسن کووپارس رازی ساخت دانشمندان جوان ایرانی با قابلیت پیشگیری بالا، آزمایش‌های بالینی را پشت سر گذاشته و قابل رقابت و مقایسه با انواع نمونه های خارجی است و در حال حاضر این واکسن در دو نوبت تزریق، تعریف شده است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: خوشبختانه با استقبال خوب مردم، هم اکنون ۲۷.۷ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان معادل ۲۱۴ هزار و ۲۴۰ دز، نسبت به تزریق نوبت سوم واکسن کرونا اقدام کرده‌اند.
خالدی‌فر افزود: همچنین در حال حاضر ۸۹ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال دز اول واکسن کرونا و ۸۰.۷ درصد نیز موفق به تزریق دز دوم واکسن در استان چهارمحال و بختیاری شده اند.
وی با هشدار نسبت به گسترش سویه امیکرون با سرعت و قابلیت انتقال بالا اضافه کرد: همچنان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی استفاده از ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی و تزریق دوز سوم واکسن در پیشگیری از بیماری بسیار موثر است.
به گزارش ایرنا،چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با جمعیتی نزدیک به یک میلیون نفر است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha