دمای هوای خراسان رضوی ۱۰ درجه کاهش می یابد

مشهد- ایرنا- کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: دمای هوای این استان ۱۰ درجه کاهش می یابد و بارش باران که از دیروز در خراسان رضوی آغاز شده است از عصر امروز شدت می‌گیرد.

مرتضی اثمری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بارش باران در بیشتر شهرستانهای خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است که بیشترین آن در خواف با ۱۶ میلیمتر بوده همچنین بیشترین ارتفاع برف نیز در قوچان با چهار سانتی‌متر ثبت شده است.

وی اضافه کرد: پس از خواف، شهرستانهای سرخس و تربت حیدریه به ترتیب با ۱۰ و هشت میلیمتر بیشترین بارش را طی این مدت در خراسان رضوی داشته‌اند و میزان بارش رخ داده طی این مدت در مشهد کمتر از یک میلیمتر بوده است.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: بارش برف و باران تا روز سه‌شنبه هفته جاری در این استان به صورت متناوب ادامه دارد که طبق پیش‌بینی های انجام شده بیشترین آن طی عصر امروز یکشنبه تا صبح دوشنبه هفته جاری رخ خواهد داد.

اثمری افزود: برای مناطق سردسیر خراسان رضوی طی این مدت بارش برف همراه با وزش باد و افت دما پیش‌بینی شده است. 

وی با اشاره به روند کاهشی دما در خراسان رضوی از امروز یکشنبه ادامه داد: بیشنیه دمای هوای امروز مشهد ۱۰ درجه سلسیوس پیش‌بینی شده است که نسبت به روز گذشته کاهش ۱۰ درجه‌ای دارد و تا روز سه‌شنبه با نوسان یک تا ۲ درجه‌ای همراه است. 

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: کمیته دمای هوای مشهد دیشب سه درجه سلسیوس بود که  شب‌های آینده به ۲ درجه زیر صفر می‌رسد. 

اثمری افزود: کوهسرخ با کمینه دمای ۲ درجه زیر صفر و سرخس با بیشینه دمای ۲۴ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستانهای خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند و بیشترین شدت وزش باد طی این مدت در شهرستان سرخس با سرعت ۹۰ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha