استاندار : کشاورزی مازندران نیازمند تربیت نیروی کار ماهر است

نوشهر - ایرنا - استاندار مازندران از کشاورزی به عنوان اولویت اقتصادی استان یاد کرد و گفت : کشاورزی مازندران برای خروج از وضعیت سنتی و ورود به مرحله صنعتی نیازمند تربیت نیروی کار ماهر است.

به گزارش ایرنا، سیدمحمود حسینی پور جمعه شب در جلسه شورای آموزش و پرورش استان در نوشهر که با حضور وزیر آموزش و پرروش برگزار شد ، افزود : هنرستان های مازندرن باید وظیفه تربیت نیروهای ماهر برای بخش کشاورزی را بر عهده بگیرند.

نماینده عالی دولت در مازندران توسعه صنعتی در مازندران هم نیازمند تربیت نیروهای ماهر دانست و تاکید کرد : کارخانه های بزرگ در آینده نزدیک در استان راه اندازی می شود  و تامین نیروی این صنایع بزرگ و پیشرفته هدف گذاری لازم برای تربیت افراد توانمند و حرفه ای در هنرستان ها را می طلبد.

وی خواستار تشکیل کارگروه ویژه خانه صنعت و خانه کشاورزی با آموزش و پرورش شد و تصریح کرد: این کار گروه می تواند ظرفیت سازی لازم را از طریق تعامل با دستگاه های اجرایی استان در راستای اشتغالزایی و توسعه انجام دهد.

استاندار مازندران با تاکید بر این که صرف تحصیل کردن و گسترش مراکز آموزش عالی مشکل بیکاری استان را بیشتر می کند ، گفت : ۱۷ درصد بیکاران مازندران را افراد دارای مدرک فوق لیسانس و دکترا تشکیل می دهند.

وی با اظهار این که دانش آموزان مازندرانی بر اساس دستاوردها و موفقیت های علمی از باهوش ترین های کشور هستند ، افزود : آموزش و پرورش باید متناسب با اقلیم فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی نیروی انسانی را تربیت کند تا شاهد این همه جمعیت دانش آموخته بیکار در استان نباشیم.

حسینی پور نقش آموزش و پرورش را در تربیت نیروی انسانی منحصربفرد توصیف کرد و گفت : برای رسیدن به جایگاه آموزش در بیانیه گام دوم رهبری باید تحولات جدی در این حوزه بویژه در استان ها رقم بخورد.

وی افزود : قشر فرهیخته آموزش و پرورش در تمامی دوره های انقلاب با ایثارگری خود دانش آموزانی را تربیت کردند که در پیروزی و تداوم انقلاب و ارتقای کشور در عرصه های مختلف درخشیدند.

وزیر آموزش و پرورش به همراه معاون تربیت بدنی و سلامت وزارتخانه ، رییس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور و رییس انجمن خیران مدرسه ساز روز جمعه به مازندران سفر کرد.

یوسف نوری در این سفر یک روزه علاوه بر افتتاح یک مدرسه ۱۲ کلاسه خیرساز در نوشهر ، با جمعی از معلمان و مدیران مدارس و بازنشستگان آموزش و پرروش شهرستان های چالوس و نوشهر و دانش آموزان نخبه و المپیادی مازندران دیدار و گفت و گو کرد. شرکت در نشست شورای آموزش و پرورش در نوشهر هم آخرین برنامه این وزیر کابینه دولت سیزدهم بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha