مراجعات به مراکز نمونه گیری کرونا در خراسان شمالی چهار برابر شد

بجنورد- ایرنا- مدیر گروه بیماری های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: مراجعات به مراکز نمونه گیری کرونا نسبت به هفته گذشته چهار برابر شده است و هم اینک بیش از ۵۰ درصد نمونه گیری ها در استان مثبت اعلام می‌شود.

فیض الله برزگر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با ابراز نگرانی از افزایش مبتلایان کرونا، اظهار داشت: روز گذشته تنها در مرکز نمونه گیری کرونا بیمارستان امام علی(ع) بجنورد، ۵۰۰ شهروند مشکوک به کرونا مراجعه کردند.

وی افزود: روزانه به طور میانگین بیش از هزار و ۵۰۰ نفر به مراکز منتخب نمونه گیری کرونا در استان مراجعه می کنند.

برزگر با اشاره به ضرورت تزریق دُز سوم واکسن کرونا،گفت:  اثر بخشی دُز اول و دوم با گذشت زمان کاهش می یابد بنابراین شهروندان باید برای ایمنی بیشتر جامعه هر چه سریعتر مرحله سوم واکسیناسیون را انجام دهند.

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد جامعه هدف در این استان دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند، افزود: از ابتدای تزریق دُز سوم تاکنون ۱۲۴ هزار و ۳۴۱ نفر دُز سوم تزریق شده است.

برزگر یادآور شد: هم اینک سبد واکسیناسیون خراسان شمالی تکمیل است و تمامی مراکز واکسیناسیون آماده خدمت رسانی به شهروندان است.

هم اینک ۱۵۳ بیمار کرونایی در بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی بستری هستند.

براساس اعلام سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۲ هزار و ۱۰۰ نفر در استان بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند که بیشترین آمار فوتی هشت ماه امسال بوده است.

طبق تازه ترین ارزیابی سامانه ماسک مربوط به وزارت بهداشت تمامی شهرستان های بجنورد، شیروان، فاروج، گرمه، جاجرم، اسفراین، رازوجرگلان و مانه و سملقان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha