قائم‌مقام وزیر میراث فرهنگی: مازندران باید به جایگاه اصلی‌اش در گردشگری برسد

ساری – ایرنا - قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: برای بخش‌های گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی مازندران برنامه‌های ویژه‌ای داریم و یکی از اهداف‌مان این است که با حمایت‌های مالی و پشتیبانی‌های لازم، مازندران به جایگاه اصلی‌اش برسد.

به گزارش ایرنا، علی دارابی بعدازظهر یکشنبه در بازدید از پاویون مازندران در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران اظهار کرد: مازندران از استان‌هایی است که در هر سه حوزه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی جایگاه مهمی دارد. این استان زرخیز سرزمین طبیعت، فرهنگ، مشاهیر و شهداست و بسیاری از داشته‌های ایران را می‌توان یک‌جا در مازندران دید.

وی با بیان این که در حوزه میراث فرهنگی مازندران کارهای زیادی باید انجام شود، خاطرنشان کرد: مازندران استانی با تاریخ و قدمت زیاد و پر از آثار میراثی است که کارهای زیادی باید در این زمینه برای این استان انجام شود.

معاون میراث فرهنگی کشور با اشاره به ظرفیت‌های بالای مازندران در حوزه صنایع دستی نیز گفت: این استان در بحث صنایع دستی نیز جایگاه ویژه‌ای دارد. توانمندی‌های مازندران در حوزه صنایع دستی گسترده است که اکنون فقط بخشی از آن را در نمایشگاه می‌بینیم.

دارابی افزود: ظرفیت مهم دیگر مازندران نیز گردشگری است که می‌تواند نقش زیادی در رونق اقتصادی مازندران داشته باشد. برای مازندران در بهبود فعالیت‌های این سه حوزه  برنامه‌های ویژه‌ای داریم و انتظارمان این است که خود استان هم اقدامات مناسبی را تدارک ببیند.

قائم‌مقام وزیر میراث فرهنگی با اشاره به کیفیت طراحی و ساخت پاویون مازندران در این نمایشگاه، اظهار کرد: از همکارانم در اداره کل میراث فرهنگی مازندران که تلاش کردند غرفه خوبی را فراهم کنند تشکر می‌کنم. در این غرفه زیبا بخشی از توانمندی‌های استان به نمایش گذاشته شده است.

این مسئول با اشاره به آسیب‌های تحمیل شده از کرونا به بخش گردشگری و صنایع دستی تصریح کرد: کمک به مشاغل حوزه گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی در دوران شیوع کرونا و پس از آن یکی از اولویت‌های این وزارتخانه است. این نمایشگاه نیز با ۱۰ سالن و ۴۵۵ غرفه با همین هدف برگزار شده است.

در این بازدید ویدا توحدی مدیرکل توسعه و ترویج معاونت صنایع‌دستی کشور نیز دارابی را همراهی کرد. پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته صبح شنبه -۹ بهمن- در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپا شد و تا ۱۲ بهمن برپاست. پاویون مازندران با ۱۱۷ متر مربع مساحت در سالن ۳۸B قرار دارد. مازندران امسال با محوریت رویداد بین‌المللی ساری۲۰۲۲ در این نمایشگاه حضور یافته است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha