۱۰ بهمن ۱۴۰۰، ۹:۳۵
کد خبرنگار: 1022
کد خبر: 84631278
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

راه دسترسی همه روستاهای گرفتار در برف گلستان باز شد

گرگان - ایرنا - معاون اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت : با تلاش راهداران، راه دسترسی روستاهای سخت‌گذر گرفتار در برف مناطق کوهستانی و ارتفاعات استان باز شد اما به دلیل یخ‌زدگی، تردد در این جاده‌ها همچنان با استفاده از زنجیر چرخ امکان‌پذیر است.

غلامرضا بیکی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی بیان کرد: در آخرین مرحله از بازگشایی روستاهای گرفتار در برف، روز گذشته عملیات برف روبی راه های منتهی به ۱۲ روستای پنج شهرستان آغاز شد و ۱۲ گروه راهداری به همراه ۳۶ دستگاه ماشین آلات راهسازی موفق به باز کردن راه ارتباطی این روستاها شدند.

وی ادامه داد: در این عملیات راهداران ۱۲۰ کیلومتر باند ( رفت و برگشت) را برف روبی و شن پاشی کردند.

به گفته وی راه دسترسی ۱۲ روستای سخت‌گذر و کوهستانی گالیکش، آزادشهر، کردکوی، گرگان و علی آباد بر اثر بارش ۳۰ تا ۷۰ سانتیمتری برف جمعه گذشته تا روز گذشته همچنان بسته بود.

بیکی اضافه کرد: با تلاش راهداران، راه روستاهای گرفتار در محاصره برف از جمله کنداب و حاجی آباد کردکوی، شاهکوه پایین گرگان، سیاه‌مرزکوه علی آباد، سیجان و قوشه چشمه گالیکش و سیب‌چال و رحیم آباد آزادشهر باز شد.

وی یادآور شد: اکنون ۲۵ گروه راهداری با استفاده از ماشین های سنگین در جاده های کوهستانی و برف‌گیر گلستان به ویژه توسکستان و خوش ییلاق حضور دارند و آماده ارائه خدمات به رانندگان هستند.

وی از مردم خواست قبل از سفر با سامانه ۱۴۱ و اطلاع از آخرین وضعیت راه‌ها تماس داشته و تجهیزات کامل زمستانی اعم از اطمینان از پر بودن باک بنزین، لباس گرم، آذوقه و مهمتر از همه زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

استان گلستان پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه ارتباطی دارد که هزار و ۷۰۰ کیلومتر آن کوهستانی و برف گیر است.

استان گلستان از جنوب با سمنان، از شرق با خراسان شمالی از غرب با مازندران و از شمال با ترکمنستان همسایه است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha