خراسان جنوبی به توجه بیشتر نهادهای حمایتی نیاز دارد

بیرجند - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: وضعیت معیشتی مردم این استان به دلیل نبود برخی زیرساخت‌ها و ضریب بالای بیکاری به توجه بیشتر از سوی نهادهای حمایتی و انقلابی نیاز دارد.

سید "محمدرضا طالبی" روز شنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی که با حضور "مصطفی خاکسار قهرودی" قائم مقام رییس کمیته امداد کشور برگزار شد، اظهار داشت: این نهاد انقلابی اوایل پیروزی انقلاب اسلامی شروع به کار کرد و خدمات بسیار خوبی تاکنون به محرومان ارایه شده که در استان هم شاهد بودیم در این حوزه تلاش‌های زیادی انجام شده است.

افزود: خراسان جنوبی مردمی نجیب، ولایتمدار و در صحنه دارد که همیشه همراه نظام و انقلاب بوده‌اند و در مراسم ملی و مذهبی همواره شاهد حضور پرشور مردم این استان هستیم.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: در انتخابات همیشه بالاترین حضور را داشتیم و نمایندگانی که از این استان در مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری و شوراهای اسلامی حضور می‌یابند از جبهه ولایی و ارزشی انتخاب شده‌اند.

وی افزود: با این وجود مردم به دلایلی دچار مشکلات معیشتی هستند ضمن اینکه مردم صبوری داریم و یکی از آسیب‌هایی که شهر گرفتار آن شده، زباله‌گردی است.

طالبی گفت: دیدن برخی صحنه‌ها واقعا تاسف‌برانگیز است آن هم حضور زنان و کودکان در زباله‌گردی لذا تقاضا می‌شود سازمان‌ها و نهادهای حمایتی بیشتر به این منطقه توجه کنند.

وی با بیان اینکه چشم امید قشر نیازمند به کمیته امداد است ادامه داد: به وضعیت معیشتی مردم زیاد توجه نشده از طرفی در خراسان جنوبی زیرساخت‌ها ضعیف است و ضریب بالای بیکاری را شاهد هستیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: همچنین به خاطر فقر معیشتی شاهد آسیب‌های اجتماعی هم هستیم که از بیان آنها ابا داریم لذا امید است که توجه بیشتری به این استان شود.

مدیرکل سابق کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی هم در این آیین گفت: در شرایط کرونا با فرمان مقام معظم رهبری رزمایش کمک‌های مومنانه و طرح شهید سلیمانی انجام شده که مسئولیت‌های اجتماعی دستگاه‌ها در آن مشخص است.

رضا سلم‌آبادی با تاکید بر رسیدگی به چالش اقتصادی در کشور گفت: در صورتی که این مهم مورد توجه قرار نگیرد معاندان از آن علیه نظام سوء‌استفاده می‌کنند.

وی اظهار داشت: بیکاری، فقر، مشکلات ازدواج، درمان، جهیزیه و تحصیل از جمله موارد دخیل در نبرد اقتصادی و اجتماعی است که باید در مقابل آن چاره‌اندیشی اساسی کرد.

مدیرکل جدید کمیته امداد خراسان رضوی ادامه داد: اگر بناست در حوزه اجتماعی اقدامی صورت گیرد باید به‌صورت خانه به خانه فعالیت حمایتی انجام شود که قطعا از عهده یک دستگاه بر نمی‌آید و باید به دنبال راهبر اجتماعی باشیم.

وی مسجدمحوری، محله‌محوری و خانواده‌محوری را از اساسی‌ترین اصول فعالیت‌های اجتماعی برشمرد و گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) در این زمینه با ایجاد مراکز نیکوکاری دستاوردهای خوبی داشته است.

سلم‌آبادی افزود: بر این اساس پرونده اجتماعی خانواده‌های گرفتار ایجاد می‌شود و طبق آن به مشکلات هر خانواده می‌توانیم رسیدگی کنیم.

وی گفت: گاهی به جای اینکه زیر آرمان‌های تعریف شده انقلاب قرار بگیریم زیر آرم‌ها رفته‌ایم و این یک آسیب جدی برای دستگاه‌های اجرایی و نهادهای انقلابی است.

مدیرکل سابق کمیته امداد خراسان جنوبی تاکید کرد: قرارگاه عملیات اجتماعی نیاز است که تعریف شود و رسالت هر دستگاه در آن مشخص باشد تا بتوان به سرانجام خوبی رسید.

در این آیین با حضور قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و قائم مقام رییس کمیته امداد امام خمینی (ره)، از خدمات "رضا سلم‌آبادی" مدیرکل سابق کمیته امداد خراسان جنوبی تقدیر و "محمد عرب" به عنوان مدیرکل جدید این نهاد در استان معرفی شد.

رضا سلم‌آبادی پیش از این به عنوان مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی منصوب و معرفی شد.

محمد عرب نیز از دی ماه سرپرستی کمیته امداد خراسان جنوبی را عهده‌دار بود و قائم مقام مدیرکل و معاونت فرهنگی کمیته امداد این استان را در سوابق مدیریتی خود دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha