حدود ۱۳۳ هزار مورد بازرسی صنفی در آذربایجان غربی انجام شد

ارومیه- ایرنا- معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: امسال ۱۳۲ هزار و ۸۵۷ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیرصنفی در این استان صورت گرفته است.

ایرج مرندی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این بازرسی ها، هشت هزار و ۷۰۷ فقره پرونده تخلفات صنفی تشکیل شده است.

وی اضافه کرد: برای این پرونده ها ۴ هزار و ۵۴۱ میلیارد ریال تشکیل و برای رسیدگی بیشتر و صدور حکم نهایی به مراجع ذیصلاح ارجاع داده شده است.

وی ادامه داد: در این مدت ۳ هزار و ۹۱۲ مورد شکایت و گزارش مردمی نیز به ستاد خبری سازمان واصل شده که سه هزار و ۱۴۸ مورد از شکایات دریافتی به صورت تلفنی، ۵۰۴ مورد به صورت مراجعه حضوری و ۲۶۰ مورد نیز به صورت کتبی رسیده است.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: شکایات و گزارشات مردمی واصله به مرکز ستاد خبری سازمان پس از بررسی و رسیدگی یک هزار و ۸۳۵ مورد تخلف، یک هزار و ۸۱۶ مورد نیز غیرتخلف و ۲۶۱ مورد نیز در دست بررسی و رسیدگی است.

مرندی افزود: با توجه به فرا رسیدن ایام پایانی سال واحدهای صنفی باید تمام موارد قانون نظام صنفی را رعایت کنند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف صنفی با خاطیان امر طبق قانون نظام صنفی برخورد خواهد شد.

وی اضافه کرد: مردم در صورت مشاهده هر گونه تخلف صنفی اعم از احتکار، گرانفروشی، قاچاق، عدم ارایه فاکتور فروش، عدم درج قیمت بر روی اجناس و غیره را از طریق سامانه ۱۲۴ بصورت شبانه روزی ویا مراجعه حضوری با ما در میان بگذارند تا در کمترین مدت زمان مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha